PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2010/2011
   Přihlásit přes CAS
Seminář k závěrečnému projektu - O01307427
Anglický název: Tutorial on the Final Project
Zajišťuje: Katedra germanistiky (41-KG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010 do 2010
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 26 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: němčina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Staré označení: SZÁP
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Němčina
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: BUCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (27.09.2016)
Cílem kurzu je příprava na závěrečný projekt spočívající v didaktické adaptaci literárního či publicistického nebo hudebního textu, popř. souboru textů. Dalšími cíli jsou: získání dovedností v práci s didaktizovanými texty; prohlubování schopností a dovedností umožňujících analýzu knižních literárních textů; prohlubování schopností a dovedností umožňujících koncepční analýzu rozsahem kratších textů, vhodných pro 1. stupeň ZŠ, a to z mnoha různých pohledů. Obsah kurzu tvoří analýza literárních děl a literárních textů uplatnitelných v hodinách vyučování cizímu jazyku se zaměřením na literárně-vědné a literárně-didaktické aspekty; analýza dosud dokončených, v minulých letech obhájených, projektů spojená s dalšími náměty ze strany studentů; analýza aktuálních, tedy momentálně vznikajících projektů. 1. Algoritmus analýzy textu. Jazyková versus literární analýza. Textově stylistická analýza. 2. Principcy didaktických adaptací textů. 3. Využití proncipů recepčně a percepčně orientované estetiky při práci s textem. 4. Využití různých různých uměleckých výchov při práci s textem. 5. Využití médií. 6. Práce s textem v klasických vyučovacích jednotkách versus projekty. 7. Ukázky didaktických adaptací různých literárních žánrů, případně dalších textových forem se zřetelem na vybraný problémový okruh z fonetiky a fonologie, lexikologie a literárně-textové analýzy.
Literatura
Poslední úprava: BUCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (27.09.2016)

- .KAST, B. Jugendliteratur im kommunikativen Deutschunterrich. Berlin, München, Langenscheidt, 1985. ISBN 3468494335.
- GANSEL, C. Moderne Kinder- ung Jugendliteratur; ein Praxisbuch für den Unterricht. Berlin; Cormelsen Scriptor, 1999. ISBN 3589211520.
- SWANTJE, E. Lesetheorie und fremdsprachliche Lesepraxis aus der Perspektive des Deutschen als Fremdsprache. Tübingen; Gunter Narr Verlag, 1998. ISBN 3-8233-5296-2.
- CHALOUPKA, O. Systém literární výchovy a jeho perspektivy. Praha; ČSAV, Pedagogický ústav Jana Ámose Komenského, 1984.
- BONFADELLI, H.; BUCHER, P. (Hrsg.) Lesen in der Mediengesellschaft; Stand und Perspektiven der Forschung. Zürich; Verlag Pestalozzianum, 2002. ISBN 3907526996.
- SWANTJE, E. Lesen als Verstehen. Zum Verstehen der fremdsprachlichen Texte und zu ihrer Didaktik. Berlin; München; Wien, New York; Langenscheidt, 1992. ISBN 3-468-49678-8.
- WESTHOFF, G. Fertigkeit Lesen. Berlin, München, Wien, New York ; Langenscheidt, 1997. ISBN 3-468-49663.
- WERR, U. Literatur zum Anfassen; Vorschläge zu einem produktiven Umhang mit Literatur. München; Hueber, 1987. ISBN 3-19-001430-2.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: BUCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2014)

Skica budoucího projektu. (Téma, struktura, didaktizace textu z pohledu literární vědy a analýzy textu.)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK