PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2016/2017
   Přihlásit přes CAS
Rozvoj reflektivních dovedností studentů II. - OVP15660
Anglický název: Development of reflective skills II
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2015
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D.
Třída: Volitelné předměty pro PS
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Kurz je určen studentům, kteří vykonávají souvislou pedagogickou praxi II. Náplní kurzu jsou analýzy videozáznamů vybranými reflektivními postupy, řešení komplexních situací z konání pedagogických praxí, konzultování aktuálních pedagogických a oborově-didaktických problémů souvisejících s probíhající pedagogickou praxí a sdíleni zkušenosti z konání praxí napříč fakultními školami.
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.06.2014)
Cíl předmětu

Studenti rozvinou své reflektivní dovednosti, integrují své dosavadní profesní znalosti, dovednosti a zkušenosti ze souvislé pedagogické praxe.

Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.06.2014)
Literatura

Janík, T. (2005) Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání. Brno: Paido

Janík, T. (2009) Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. Brno: Paido

Janík, T. a kol (2009) Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů. Brno: Paido

Janík, T., Minaříková E. a kol (2011) Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace a výzkum. Brno: Paido

Korthagen, F. a kol (2011) Jak spojit praxi s teorií: Didaktika realistického vzdělávání učitelů, Brno:Paido

Píšová M. (2005). Klinický rok: procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. Pardubice: Univerzita Pardubice. Fakulta humanitních studií

Spilková V., Tomková A. et al. (2010) Kvalita učitele a profesní standard. Praha. PedF UK

Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.06.2014)
Sylabus

Kompetence k reflexi

Reflektivní postupy a techniky

Komplexní pedagogické a výukové situace

Kompetence k řešení autentických situací ve výuce

Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.06.2014)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK