|
|
|
||
Předmětu má vybavit studenty znalostmi stavby a zejména funkce lidského těla v jeho ontogenetické proměně jako propedeutického profesního základu pro povolání učitele výchovy ke zdraví. Důraz bude položen na základní znalosti struktury lidského těla, řídící a regulační systémy s ohledem na vývoj a biologické zvláštnosti vývoje dítěte, pubescenta a adolescenta.
Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)
|
|
||
Cílem předmětu je vybavit studenty znalostmi stavby a zejména funkce lidského těla v jeho ontogenetické proměně jako propedeutického profesního základu pro povolání učitele. Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)
|
|
||
DYLEVSKÝ,I. Základy anatomie a fyziologie člověka. Olomouc: Epava, 1998. ISBN 80-901-667-0-9. HANUŠOVÁ, J. Základy biologie člověka. 1. Vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. 2013. ISBN 978-80-7290- 654-3. KOPECKÝ, M.; CICHÁ, M. Somatologie pro učitele. 1. vyd. Olomouc: UP, 2005. 263 s. ISBN 80-244-1072-9 MACHOVÁ, J. Biologie člověka pro učitele. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 978-80-7184-867-7. PŘÍVRATSKÝ, V. Biologie člověka pro učitele a vychovatele. Praha: PedF UK, 2004. ISBN 80-7290-182-6. Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)
|
|
||
Písemná zkouška v rozsahu doporučené literatury. Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)
|
|
||
1. Základní biologické pojmy. Člověk jako součást živé přírody. Hierarchie biologických soustav 2. Muskuloskeletární systém. 3. Kardiovaskulární a respirační systém. 4. Gastrointestinální systém. 5. Urogenitální systém. 6. Imunitní soustava. 7. Endokrinní soustava. 8. Nervová a smyslová soustava Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (30.07.2014)
|