|
|
|
||
Témata:
Základní přístupy a principy práce s heterogenní skupinou (třídou) žáků, zdroje inkluzivních trendů ve vzdělávání, modely, přístupy u nás a v zahraničí, možnosti vytváření příznivého klima a podmínek pro vzdělávací inkluzi ve školách, evaluace a monitorování změn ve školním prostředí v přípravě inkluzivních podmínek, kompetence inkluzivního pedagoga, pedagogická kooperace, využití inkluzivní didaktiky, individualizace a diferenciace cílů, postupů učení, úprava materiálů pro výuku, inkluzivní výukové strategie, podpora metakognitivního učení, diagnostika potřeb žáků v inkluzivním pojetí, diagnostické metody, diagnostika dynamiky třídy a vztahové sítě, formativní hodnocení žáků.
Přehled vybraných efektivních metod výuky a diagnostika vzdělávacího pokroku žáků aplikovatelná v heterogenních třídních kolektivech, diferenciace stylů učení a způsobů prezentace vzdělávacího obsahu formami vhodnými pro jednotlivé styly učení, koncept mnohočetné identity a jeho konfrontace s konceptem "single-group" identity, identita jedince s handicapem, rizika omezení v jejím utváření, formy pedagogických kooperací, individualizace a formy jejího naplňování, sladění školního a rodinného kurikula, dialogické vyučování, didaktická práce s otázkami, tvorba prekonceptů a stupňovité expozice učiva, třídimenzionální inkluzivní didaktika.
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.04.2015)
|
|
||
Předmět studenty vybaví podstatnými znalostmi k problematice inkluzivního vzdělávání. Podpoří jejich zájem a kompetence k vytváření příznivých podmínek pro podporu žáků se SVP v inkluzivním vzdělávání. V neposlední řadě je cílem i rozvíjení odborných kompetencí pedagogů v oblasti didaktiky vzdělávání žáků v heterogenní třídě. Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.04.2015)
|
|
||
Písemný test, možnost 2 oprav. Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (11.12.2017)
|
|
||
HÁJKOVÁ V., STRNADOVÁ I: Inkluzivní vzdělávání: Teorie a praxe. Praha Grada Publishing.2009 ISBN 978-80-247-3070-7. HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, I. Denotace inkluzivního vzdělávání s odkazem na vzdělávací praxi v České republice. Pedagogika, 2013, 63, 2, 252-258. ISBN 978-80-904464-0-3 KRATOCHVÍLOVÁ, J. Inkluzivní vzdělávání v české primární škole: teorie, praxe, výzkum. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6527-7 KRATOCHVÍLOVÁ, J., HAVEL, J., FILOVÁ, H. Hodnoty a principy inkluze v primárním vzdělávání. In Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII. Vyd. 1. Brno : Paido, 2013. ISBN 978-80-7315-246-8. NĚMEC Z., LAURENČÍKOVÁ K., HÁJKOVÁ V. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. Praha:Karolinum, 2014, ISBN 978-80-7290-712-0 STARÝ, K. Formativní hodnocení ve školní výuce. In Greger, D., & Ježková, V. (Eds.), Školní vzdělávání. Zahraniční trendy a inspirace (s. 221-242). Praha: Karolinum, 2007. NOVOTNÁ, K. , KRABSOVÁ, V. Formativní hodnocení: případová studie. Pedagogika. 63(3), 2013. Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.04.2015)
|