|
|
|
||
Kurz seznamuje s teoretickými základy vyučování, zásadami vyučování nevidomých žáků, specifiky uplatňování vyučovacích metod ve výuce nevidomých, tvoření představ, pojmů a soudů u nevidomých žáků a vytváření dovedností a návyků.
Těžiště spočívá v osvojení si Braillova písma, metodice výuky psaní na Pichtově psacím stroji a seznámení s metodikami jednotlivých předmětů. Nedílnou součástí kurzu je seznámení s kurikulárními změnami ve školství - Rámcový vzdělávací program - především kapitola věnovaná žákům se speciálními vzdělávacími potřebami, tvorba školního vzdělávacího programu a individuálního vzdělávacího programu pro nevidomé žáky jednotlivě integrované v běžných školách.
Součástí kurzu jsou též témata věnovaná problematice vybavení třídy, vyučovacím pomůckám, grafickému zobrazování a učebnicím.
Aktivní účast studenta se projeví zejména v psaní na Pichtově stroji a předložení jednoduché vyučovací pomůcky.
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (29.03.2013)
|
|
||
JESENSKÝ, JÁN.: Výběr z pedagogiky zrakově postižených. Bratislava: SPN, 1973 JESENSKÝ JÁN.: State z tyflopédie a základov předmětových metodík škol pre deti s chybami zraku. Praha: UK 1962 JEŘÁBEK J.: Oftalmologie pro pedagogy. Praha: SPN, 1985 KEBLOVÁ, A.:Integrované vzdělávání dětí se zrakovým postižením. Praha: Septima 1998. KEBLOVÁ, A.: Kompenzační pomůcky pro zrakově postižené žáky ZŠ. Praha: Septima 1999. KEBLOVÁ,A.: Zrakově postižené dítě. Praha: Septima 2001 KEBLOVÁ, A.: Sluchové vnímání u zrakově postižených. Praha: Septima 1999 KEBLOVÁ,A.: Hmat u zrakově postižených. Praha: Septima 1999 ŠTANCEL, J.: Telesná výchova hluchoněmých a slepých žiakov. Bratislava: SPN 1983 TAMPÍROVÁ, L. a kol.: Metodický průvodce ke slabikáři pro 1. ročník základní školy pro nevidomé a základní školy pro žáky se zbytky zraku. SPN, Praha 1980 WIENER, P.: Prostorová orientace a samostatný pohyb zrakově postižených. Praha: Avicenum, 1986 Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (29.03.2013)
|