|
|
|
||
Charakteristika komunikačních strategií sluchově postižených školního věku, vymezení vzdělávacích a výchovných programů.
Současný systém škol a zařízení surdopedického typu a jejich didaktická charakteristika. Vývoj speciálních metod výchovy a vyučování sluchově postižených. Historický vývoj vyučovacích metod. Problematika vzdělávacích programů pro sluchově postižené v současnosti: orální vzdělávací programy, orální vzdělávací programy doplňované, vzdělávací programy se simultánní komunikací, vzdělávací programy s totální komunikací, bilingvální vzdělávací programy, vzdělávací programy s dominantními znakovými jazyky. Úplné a redukované vzdělávací programy.
Charakteristika předmětových metodik.Individuální a skupinová logopedická péče sluchově postižených dětí a žáků. Vyučovací hodina logopedické péče. Technické prostředky a pomůcky sluchově postižených.
Didaktické zásady na školách surdopedického typu. Přehled vyučovacích metod na školách surdopedického typu. Přehled organizačních forem vyučování na školách surdopedického typu. Stavba a zvláštnosti vyučovací hodiny na školách surdopedického typu. Učebnice na školách surdopedického typu. Charakteristika výukových textů. Upravované texty pro SP. Problematika čtení a výchova ke čtenářství. Možnosti využití technických prostředků a počítačové didaktické techniky na školách surdopedického typu.
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.04.2013)
|
|
||
Barešová, J., Hrubý, J.: Didaktické a technické pomůcky. Septima, Praha 1999. Hrubý, J.: Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu I. Septima, Praha 2000 (1997) Hrubý, J.: Průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu II. Septima, Praha 1998. Janotová, N.: Kapitoly o integraci sluchově postižených dětí.Septima, Praha 1996. Janotová, N., Svobodová, K.: Integrace sluchově postiženého dítěte v mateřské a základní škole. Septima, Praha 1996. Janotová, N.,Řeháková, K.: Surdopedie. SPN, Praha 1990. Keblová, A.: Speciální školy pro sluchově postižené v České republice. MŠMT, Praha 2001. Korsunskaja,B.,D.: Metodika vyučování řeči neslyšících dětí. SPN,Praha 1978. Krahulcová,B.: Komplexní komunikační systémy těžce sluchově postižených. Karolinum, Praha 1996. Krahulcová, B.: Komunikace sluchově postižených. Karolinum, Praha 2002. Sovák,M.: Logopedie. SPN, Praha 1967, 1972, 1974, 1978, 1980. Sovák,M.: Logopedie, metodika, didaktika. SPN, Praha 1984. Sovák,M. a kol.: Stati o reedukaci sluchu. Skriptum.UK Praha 1979. Svobodová, K.: Logopedická péče o děti s kochleárním implantátem. Septima, Praha 1997. Šándorová,Z.: Vybrané kapitoly z komprehenzivní surdopedie.Gaudeamus, HK, 2003. Aktuální časopisecká literatura: Speciální pedagogika, Gong, Infozpravodaj, Unie, Tv publicistika se zaměřením na problematiku sluchově postižených (TKN). Metodiky, učebnice na školách surdopedického typu, učební osnovy a plány. Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.04.2013)
|