PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Obecná didaktika a školní pedagogika - OPNZ0P101A
Anglický název: General and School Didactics
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017 do 2018
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/0, Zk [HT]
Počet míst: 250 / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D.
Vyučující: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D.
PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D.
Korekvizity : OPNZ0Q102A
Je prerekvizitou pro: OPNZ0P104B, OPNZ0P105B, OPNZ0P106B, OPNZ0P114B, OPNZ0P115B, OPNZ0P126B, OPNZ0P127B, OPNZ0P128B, OPNZ0P129B, OPNZ0P130B, OPNZ0P131B, OPNZ0P107B, OPNZ0P108B, OPNZ0P109B, OPNZ0P110B, OPNZ0P111B, OPNZ0P112B
Je záměnnost pro: ONPP1423
Anotace -
Kurz teorie vyučování rozvíjí obecné předpoklady pro práci v profesi učitele, aplikuje pedagogickou teorii v podmínkách školského systému ČR a trendů školské politiky EU. Kurz orientuje studenty před praxí v základních výukových, organizačních a administrativních činnostech učitele.
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (09.10.2012)
Cíl předmětu -

Studenti charakterizují a uvedou do souvislostí základní didaktické pojmy v kontextu vzdělávacího systému v České republice.
Na základě analýzy modelových výukových situací zvolí vhodné výukové strategie a svoji volbu zdůvodní pomocí odborné argumentace.

 

Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (09.10.2012)
Podmínky zakončení předmětu

písemná zkouška v rozsahu přednášek

Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (24.08.2012)
Literatura

Pasch, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál 1998, 2005.
Kalhous, Z., Obst, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002.
Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007.
Vališová, A., Kasíková, H. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada 2010.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : VÚP, 2005.
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha : VÚP, 2007.
Národní program vzdělávání v České republice: Bílá kniha. Praha : ÚIV, 2001.

Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (12.01.2013)
Požadavky ke zkoušce

Písemný test s otevřenými a uzavřenými položkami. 

Student zapíše na jeden ze 3 vypsaných termínů zkoušky, studující má na splnění podmínek celkem tři pokusy.

Poslední úprava: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (08.09.2017)
Sylabus -
  • Pojetí obecné a školní didaktiky
  • Determinanty vzdělávání
  • Výukové cíle
  • Kurikulum
  • Hodnocení
  • Efektivní výukové strategie
  • Modely výuky
  • Individualizace a personalizace vyučování
  • Koncepce školského systému ČR a EU, legislativa
  • Organizace a řízení školy. Profese učitele.
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (09.10.2012)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK