|
|
|
||
|
V rámci předmětu se studenti a studentky seznámí s tím, jak vyučovat právo na středních, případně i základních školách. Společně s vyučujícím kurzu, který sám právo na středních školách vyučuje, budou objevovat a zkoušet metody výuky práva, které se osvědčují v praxi, a společně nad nimi přemýšlet: kdy a jak je použít, jak je upravit, proč vlastně fungují?
Absolvent tohoto předmětu bude:
Znát alespoň 10 metod a 20 konkrétních aktivit pro výuku práva na střední škole;
Bude schopen jednotlivé metody a aktivity kriticky vybrat podle toho, v jaké třídě bude učit a co bude cílem jeho hodiny;
Schopen kriticky reflektovat způsob použití jednotlivých aktivit a metod ve výuce;
Mít tipy na vhodné materiály, ze kterých může čerpat nápady a případy pro výuku;
Vědět o možnostech, jak zapojit svoji budoucí třídu či školu, ale také sebe samotného, do projektů, které aktivně propojují svět práva se světem výuky na
základních či středních školách;
Rozumět tomu, proč dává smysl do výuky práva zapojovat různé metody a aktivity.
Vyučující kurzu: JUDr. Mgr. Michal Urban, Ph.D. Absolvent Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, ve své disertační práci se věnoval problematice právního vědomí a výuky práva na středních školách. Současně též absolvent Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze (obor anglický jazyk a literatura a společenské vědy). Na Právnické fakultě je hlavním garantem programu Street Law (www.streetlaw.eu).
Poslední úprava: Urban Michal, JUDr. Mgr., Ph.D. (02.02.2021)
|
|
||
|
V letním semestru akademického roku 2020/2021 bude předmět, nebude-li možné osobní setkání, veden pomocí ZOOM videokonference. Komunikace se studenty bude probíhat prostřednictvím SISu a Moodlu. Poslední úprava: Urban Michal, JUDr. Mgr., Ph.D. (26.02.2021)
|
|
||
|
Zápočet bude udělen na základě:
Poslední úprava: Urban Michal, JUDr. Mgr., Ph.D. (02.02.2021)
|
|
||
|
Doporučená literatura
FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategiemi vyučování. Praha: Portál, 1997. Kolektiv autorů. Právo pro každého – učebnice „Právo pro každý den – Street Law“, Partners Czech, Praha 2001. KYRIACOU, Ch. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál, 2004. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2008. SILBERMAN, Mel. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování: Osvědčené způsoby efektivního vyučování. Praha: Portál, 1997. URBAN, Michal. Efektivní strategie formování právního vědomí středoškolských studentů. Případy z praxe. Praha: Leges, 2013. URBAN, Michal. Prakticky orientované metody výuky – historie, přínosy, rizika. In KUKLÍK, Jan a kol. Metodologie praktických forem právního vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Právnická fakulta, 2013. URBAN, Michal. Street Law aneb Jak učit právo na středních školách. Materiály k předmětu Právní praxe na středních školách. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Právnická fakulta, 2013, 169 s. (dostupné na: http://ppp.prf.cuni.cz/…law_tisk.pdf). URBAN, Michal; FRIEDEL, Tomáš. Jak učit lidská práva na školách?. Praha: Právnická fakulta UK, 2013, 90 s. Poslední úprava: Stracený Josef, PhDr., CSc. (18.05.2019)
|
