|
|
|
||
Tento didaktický kurz se mezioborově zabývá problematikou výuky finanční gramotnosti v kontextu výuky výchovy k občanství a občanského a společenskovědního základu. Úkolem semináře je především rozvíjet didaktické kompetence učitele společenských věd a schopnost mezioborového a kritického myšlení, přičemž finanční gramotnosti zde tedy hraje úlohu styčného bodu mezi různými společenskovědními obory. Vlastním smyslem semináře tedy není pouze připravovat budoucí učitele pouze na výuku témat finanční gramotnosti, ale právě rozvíjet jejich schopnost tvořivě přistupovat k výuce jako takové a integrovat poznatky z různých oblastí. Poslední úprava: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (29.01.2018)
|
|
||
Podmínkami k získání zápočtu jsou
Poslední úprava: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (29.01.2018)
|
|
||
Hesová, Alena a Zelendová, Eva. Finanční gramotnost ve výuce: metodická příručka. Vyd. 1. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV), divize VÚP, 2011. 59 s. ISBN 978-80-86856-74-2. Dostupné: http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2011/11/Financni_gramotnost_ve_vyuce_definitivni.pdf Jakeš, Petr a kol. Finanční gramotnost pro druhý stupeň základní školy. Pracovní sešit. III., Finanční produkty. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2011. 39 s. ISBN 978-80-7373-092-5. Klínský, Petr, Münch, Otto a Chromá, Danuše. Ekonomika: ekonomická a finanční gramotnost pro střední školy. Šesté, upravené vydání. Praha: Eduko, 2015. 179 stran. ISBN 978-80-88057-12-3. Klínský, Petr a Chromá, Danuše. Finanční gramotnost: úlohy a metodika. Praha: Národní ústav odborného vzdělávání, 2009. 105 s. ISBN 978-80-87063-26-2. Kociánová, Helena. Finanční gramotnost v kostce, aneb, Co Vás neměl kdo naučit. Olomouc: ANAG, 2012. 151 s.ISBN 978-80-7263-767-6.
Navrátilová, Petra, Jiříček, Michal a Zlámal, Jaroslav. Finanční gramotnost: učebnice učitele. Vyd. 2. Kralice na Hané: Computer Media, 2013. 184 s.ISBN 978-80-7402-151-0. Metodiský portál RVP, Finanční gramotnost. Dostupné: https://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=2939. Portál Finanční gramotnost do škol. Dostupné: http://www.fgdoskol.cz TICHÁ, M. Zisk - symbol úspěchu a výchova k ekonomickému myšlení. 2010. [cit. 2012-6-28]. Dostupný z WWW: [http://clanky.rvp.cz/clanek/c/G/8799/ZISK---SYMBOL-USPECHU-A-VYCHOVA-K-EKONOMICKEMU-MYSLENI.html/]. TICHÁ, M. The Aims of Economic Education and Purpose of Economic Activity. In Philosophy of education, 2013, no. 6, p. 48 – 56. ISSN 1811 – 0916. TICHÁ, M. Moc a její ekonomické aspekty. In: Moc v e výchově, umění a sportu. Mezinárodní interdisciplinární konference. Eds. N. Pelcová, A. Hogenová. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2015. ISBN 978-80-7290-824-0, s. 263-270 . TICHÁ, M. Smysl ekonomické aktivity a ekonomického vzdělávání. In: PELCOVÁ, N.; HOGENOVÁ, A. a kol. Smysl, cíl a účel ve výchově, umění a sportu : Filosofická reflexe lidského jednání. Praha : UK Pedagogická fakulta, 2012, s 285-293. ISBN 978-80-7290-605-5. Poslední úprava: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (03.02.2018)
|