|
|
|
||
Předmět se věnuje problematice public relations a kultuře v organizacích se zaměřením na vzdělávací organizace. Public relations (PR) jsou sociálně komunikační aktivitou. Jejím prostřednictvím organizace působí na vnitřní i vnější veřejnost se záměrem vytvářet a udržovat s ní pozitivní vztahy a dosáhnout tak mezi oběma vzájemného porozumění a důvěry. Kultura organizace pak představuje soustavu hodnot, norem, přesvědčení, postojů a domněnek, mnohdy neformulovaných, avšak určujících způsob chování a jednání lidí a organizace. Předmět zahrnuje základní přístup k public relations, provázanost s kulturou organizace, její filosofií a identitou.
Poslední úprava: Liška Roman, PhDr., Ph.D. (28.06.2023)
|
|
||
Studium se opírá o prezenční výuku v rozsahu uvedeném v sylabu a předpokládá i dostatečnou časovou dotaci věnovanou samostudiu a plnění zadaných úkolů. Poslední úprava: Liška Roman, PhDr., Ph.D. (28.06.2023)
|
|
||
Zápočet - Aktivní účast v rámci výuky na diskuzi - Písemný test Poslední úprava: Liška Roman, PhDr., Ph.D. (28.06.2023)
|
|
||
Povinná literatura: BLOUDEK, J., D. MÜLLER, S. KUBÁTOVÁ a T. BUJNA. Kultura organizace je cestou ke strategii. Praha: Management Press, Albatros Media a.s., 2017. ISBN 978-80-7261-335- HEJLOVÁ, D. Public relations. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-9876-9. MATOUŠ, Z. et al. Management vzdělávání dospělých a vzdělávacích organizací. Praha: Česká andragogická společnost, 2021. 150 s. ISBN 978-80-907809-3-4. PAULOVČÁKOVÁ, L. Kultura a PR vzdělávací organizace. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020. ISBN 978-80-7603-165-4. SVĚTLÍK, J. Marketingové řízení školy. 2. aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2009. ISBN 978-80-7357-494-9.
Doporučená literatura: ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. Praha.: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3. DOMINIK, DVOŘÁK, STARÝ K. a Urbánek P. Škola v globální době. Praha: Karolinum Press, 2015. ISBN 978-80-246-2977-3. HEATH, R. L. Encyclopedia of public relations. london: Sage publications, 2005. ISBN 978-0-7619-2733-4. FTOREK, J. Public relations a politika: kdo a jak řídí naše osudy s naším souhlasem. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-6690-4. JANOUCH, V. Internetový marketing. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7. KOPECKÝ, L. Public relations: dějiny – teorie – praxe. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4229-8. KOTLER, P. a K.L. KELLER. Marketing management. 14. vydání. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. LUKÁŠOVÁ, R. a I. NOVÝ. Organizační kultura: od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku. Praha: Grada, 2004. ISBN 978-80-247-0648-1. SCOTT, D.M. The New Rules of Marketing PR. 4. vyd. Wiley, 2013. ISBN 978-1-118-48876-SVOBODA, V. Public relations – moderně a účinně - 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7. ŠEDIVÝ, M. a O. MEDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4040-9.
Poslední úprava: Liška Roman, PhDr., Ph.D. (28.06.2023)
|
|
||
Hlavní témata předmětu: 1. Kultura školy 2. Klima školy 3. Škola jako značka 4. Image školy 5. Marketingová komunikace a komunikační kampaň 6. Vztahy s veřejností 7. Komunikace školy s veřejností na internetu 8. Sociální sítě školy 9. Marketingový výzkum a škola 10. Etika ve škole Poslední úprava: Liška Roman, PhDr., Ph.D. (28.06.2023)
|