|
|
|
||
Rozvoj lidských zdrojů je jednou z nejdůležitějších složek řízení organizace a rozvoje jejích pracovníků. Předmět je zaměřen na předpoklady, složky, perspektivy a strategické přístupy k rozvoji lidských zdrojů v systému fungování vzdělávací organizace.
V rámci předmětu budou využity interaktivní metody výuky, podporující kritické a strategické myšlení studentů.
Poslední úprava: Tureckiová Michaela, PhDr., MBA, CSc. (02.09.2020)
|
|
||
Cílem předmětu je rozvoj poznatkové základny a dalších kompetencí studentů v oblasti institucionální podpory učení se pracovníků, organizačního učení a dalších koncepcí a programů rozvoje na úrovni jednotlivců, skupin a organizace jako celku. Poslední úprava: Tureckiová Michaela, PhDr., MBA, CSc. (02.09.2020)
|
|
||
Zkouška Seminární práce (Podmínky budou upřesněny při zahájení výuky.) Poslední úprava: Tureckiová Michaela, PhDr., MBA, CSc. (02.09.2020)
|
|
||
Povinná literatura: ARMSTRONG, M., TAYLOR, S. Řízení lidských zdrojů – Moderní pojetí a přístupy. 13. vyd. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5258-7. KOUBEK, J. Řízení lidských zdrojů - Základy moderní personalistiky. 5. rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-288-8. TURECKIOVÁ, M. Rozvoj a řízení lidských zdrojů. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2009. 128 s. ISBN 978-80-86723-80-8. VETEŠKA, J., TURECKIOVÁ, M. Kompetence ve vzdělávání a strategie profesního rozvoje. Praha: Česká andragogická společnost, 2020. 178 s, ISBN 978-80-907809-1-0. Doporučená literatura: CIMBÁLNÍKOVÁ, L. Strategický rozvoj lidských zdrojů: Co je důležitější v současné společnosti znalostí: rozvoj lidských zdrojů, nebo jejich řízení. Olomouc: Univerzita Palackého, 2013. 136 s. ISBN 978-80-244-3288-5. Folwarczná, I. Rozvoj a vzdělávání manažerů. Praha: Grada, 2010. 238 s. ISBN 978-80-247-3067-7. TURECKIOVÁ, M. (ed.) Další vzdělávání jako nástroj rozvoje jednotlivce i společnosti. Praha: Educa Service ve spolupráci s Českou andragogickou společností, 2008. 132 s. ISBN 978-80-87306-00-0. HRONÍK, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada Publishing, 2007. 233 s. ISBN 978-80-247-1457-8. VETEŠKA, J. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál, 2016. 320 s. ISBN 978-80-262-1026-9. VETEŠKA, J. Koučování a mentoring jako nástroje rozvoje pracovníků v kontextu talent managementu. In: Pavlov, I., Schubert, M. (eds.). Etické kontexty andragogického pôsobenia. Banská Bystrica: Belianum (vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta), 2016, s. 195–211. ISBN 978-80-557-1166-9. VETEŠKA, J. a kol. Trendy a možnosti rozvoje dalšího profesního vzdělávání. Praha: Česká andragogická společnost, 2013. 168 s. ISBN 978-80-905460-0-4. VETEŠKA, J. (ed.) Vzdělávání dospělých 2016 – východiska a inspirace pro teorii a praxi = Adult Education 2016 – bases and inspiration for theory and practice : proceedings of the 6th International Adult Education Conference, 13-14th December 2016 Prague. Praha: Česká andragogická společnost, 2017. 377 s. ISBN 978-80-905460-6-6. Poslední úprava: Tureckiová Michaela, PhDr., MBA, CSc. (02.09.2020)
|
|
||
Hlavní témata předmětu: 1. Úvod do předmětu Strategie rozvoje lidských zdrojů 2. Východiska rozvoje lidských zdrojů v teoriích učení se dospělých a v modelech strategického řízení a vedení lidí v pracovních organizacích (people management) 3. Vývoj přístupů k učení se a rozvoji pracovníků 4. Modely rozvoje lidských zdrojů a jejich jednotlivé složky 5. Strategické osy rozvoje lidských zdrojů a integrace rozvoje lidských zdrojů do řízení vzdělávací organizace 6. Metody profesního rozvoje a příležitosti k učení se pracovníků 7. Programy rozvoje organizace 8. Individuální plány rozvoje a řízení kariéry 9. Identifikace klíčových pracovníků a plánování nástupnictví 10. Strategie řízení a rozvoje pracovního výkonu v teorii a praxi vzdělávacích organizací 11. Řízení znalostí a rozvoj učící se organizace v aplikaci na praxi řízení vzdělávacích organizací 12. Kompetence profesionálů v rozvoji pracovníků Poslední úprava: Tureckiová Michaela, PhDr., MBA, CSc. (02.09.2020)
|