|
|
|
||
Cílem předmětu je zahájit včas oborově specifickou praktickou přípravu studentů. Náslechová praxe je proto zařazena do prvního semestru navazujícího magisterského studia, a studenti tak mají možnost se před vlastní souvislou praxí seznámit s konkrétním edukačním prostředím na základní či střední škole. Předmět spočívá v šesti hodinách náslechů ve výuce německého jazyka ve škole, kdy žáci pomocí observačních formulářů a zadaných úkolů sledují průběh vyučovacích hodin a v následné reflexi v rozsahu šesti hodin, která probíhá již ve standardním studijním prostředí pod vedením vyučujícího. Na reflexi se předpokládá i účast vybraných pozvaných odborníků z praxe – učitelů, u nichž praxe probíhala. Pro splnění výstupu z náslechové praxe studenti sestavují první portfolia, jež se poté stávají součástí závěrečného souhrnného portfolia (viz Didaktika NJ IV). Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (14.09.2019)
|
|
||
Podmínky k zápočtu: - min. 6 hospitací v hodinách němčiny na ZŠ - hospitační záznamy - účast na rozborových hodinách v rámci semináře, - příprava portfolia Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (14.09.2019)
|
|
||
Doporučená literatura: FENSTERMACHER, G.D., SOLTIS, J.F. Vyučovací styly učitelů. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-471-7. LOJOVÁ, G., VLČKOVÁ, K. Styly a strategie učení ve výuce cizích jazyků. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-876-0. DYTRTOVÁ, R., KRHUTOVA, M. Učitel a příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. 121 s. ISBN 978-80-247-2863-6. ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta, 1998. MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5. POL, M., LAZAROVÁ, B. Spolupráce učitelů – podmínka rozvoje školy. Řízení spolupráce, konkrétní formy a nástroje. Praha: Strom, 1999. ISBN 80-86106-07-1. CANGELOSI, J.S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-014-6. HUNTEROVÁ, M. Účinné vyučování v kostce. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-220-3. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. 1. vyd. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7. Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (14.09.2019)
|