|
|
|
||
Cílem předmětu je stejně jako u předmětu Didaktika II rozvíjení dovedností didaktické transformace vzdělávacího obsahu předmětu francouzština vzhledem k individuálním a věkovým zvláštnostem žáků, dále provázání a aplikace poznatků z předchozí pedagogické praxe (ZŠ) na oblast středoškolského stupně. Tématem jsou opět zejména řečové dovedností a jazykové prostředky a jejich evaluace, dále reflektivní kompetence (observace a analýza hodin, práce s videem). Pracuje se i na rozvoji kompetencí strategických, a to jak u žáků, tak učitelů. Významnou složkou výuky je reflexe konkrétních didaktických situací z praxí studentů na střední škole a nově pak zapojení IT nástrojů do přípravy učitele jazyka (využití tabletů, stránek LearningApps, Socrative, NearPod apod.) v mezipředmětovém kontextu.
Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (04.09.2020)
|
|
||
Základní literatura: ROBERT J.-P., ROSEN E., REINHART C. Faire classe en FLE. Paris: Hachette FLE, 2011. CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2005. COURTILLON J. Élaborer un cours du FLE. Paris: Hachette FLE, 2014. CORDINA, D., ODDOU, M. Pratiques et projets numériques en classe de FLE. Paris: CLE International, 2018.
Doporučená literatura: (coll.) Conseil de l’Europe Cadre européen commun de références pour les langues : Apprendre, enseigner, évaluer. Conseil de l’Europe, 2001. (coll.) Enseigner le FLE - Pratiques de classe. Paris: Belin, 2005. CUQ, J.-P. (dir.) Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International, 2003. Evropské jazykové portfolio pro žáky a žákyně ve věku 11-15 let v České republice. Praha: Fortuna, 2001. HENDRICH, J. a kol.: Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. Portfolio européen de langues - collège. Paris: CIEP/ENS/Didier, 2003. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2016. Řada „Didactique des langues étrangères“. Paris: Cle International. Řada „Techniques et pratiques de classe“. Paris: CLE International. Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (30.08.2021)
|
|
||
Aktivní účast ve výuce (max. 2 absence). Rozboz videonahrávky - vytvoření pracovního listu pro ostatní studenty. Vytvoření elektronického výukového materiálu ve vztahu k praxím a videu. Teoretický rozbor vybranných didaktických situací na základě portfolia ze Souvislé praxe II. na SŠ (ústní část zkoušky). Max. dva opravné pokusy. Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (04.09.2020)
|
|
||
Période pré-stages: Semaine 1 - Moyens linguistiques - phonétique, prononciation, point de vue de la didactique du FLE Semaine 2 - Compétence langagière - Ecrit Semaine 3 - Moyens lingistiques - Orthographe, dictée Semaine 4 - TICE au service de l'écrit
Période post-stage: Semaine 9 - Analyse de vidéos de étudiants (moyens linguistiques, compétences), partie I Semaine 10 - Analyse de vidéos de étudiants (moyens linguistiques, compétences), partie II Semaine 11 - Analyse des vidéos de étudiants (moyens linguistiques, compétences), partie III Semaine 12 - Analyse des vidéos de étudiants (moyens linguistiques, compétences), partie IV Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (04.09.2020)
|