|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
![]() |
Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz (1).jpg | Kateřina Esserová, DiS. |
|
||
Cílem předmětu je v návaznosti na předchozí kurz Didaktika I rozvíjet dovednosti didaktické transformace vzdělávacího obsahu předmětu francouzština vzhledem k individuálním a věkovým zvláštnostem žáků. Tématem jsou zejména řečové dovednosti a jazykové prostředky a jejich evaluace, ale i reflektivní kompetence (observace a analýza hodin, práce s videem). Pracuje se i na rozvoji kompetencí strategických, a to jak u žáků, tak učitelů. Významnou složkou výuky je reflexe konkrétních didaktických situací z praxí studentů na základní škole a nižších stupních víceletých gymnázií. Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (02.02.2019)
|
|
||
Aktivní účast ve výuce (max. 2 absence). Rozboz videonahrávky - vytvoření pracovního listu pro ostatní studenty. Rozbor vybranných didaktických situací na základě portfolia ze souvislé praxe I. Max. jeden opravný pokus. Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (02.02.2019)
|
|
||
Základní literatura: COURTILLON J. Élaborer un cours du FLE. Paris: Hachette FLE, 2014. CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2005. CUQ, J.-P. (dir.) Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International, 2003. VANTHIER, H. : L'enseignement aux enfants en classe de langue. Paris: CLE International, 2009.
Základní literatura k videoreflexím: Daill, E., Stirman, M., Écrit et gestion du tableau. Hachette FLE, 2015. Daill, E., Stirman, M., Oral et gestion du tableau. Hachette FLE, 2017.
Doplňková literatura: BERTOCCHINI, P., CONSTANZO, E.: Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris: CLE International, 2008. (coll.) Enseigner le FLE - Pratiques de classe. Paris: Belin, 2005. HENDRICH, J. a kol.: Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (02.02.2019)
|
|
||
1. cyklus - před praxemi 2. cyklus Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (02.02.2019)
|