PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Didaktika chemie SŠ - OPNE2E105A
Anglický název: Upper-secondary School Chemistry Education
Zajišťuje: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017 do 2017
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/2, Z+Zk [HT]
Počet míst: neomezen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. RNDr. Pavel Beneš, CSc.
Vyučující: prof. RNDr. Pavel Beneš, CSc.
prof. PhDr. Martin Bílek, Ph.D.
doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Neslučitelnost : ON2309005
Prerekvizity : OPNE2E102A
Záměnnost : ON2309005
Je prerekvizitou pro: OPNE2E109A, OPNE2E108A
Anotace
Předmět navazující na Didaktiku chemie základní školy prohlubuje znalosti posluchačů v oblasti středoškolské chemie. Důraz je kladen na experimentální činnost a moderní metody a formy výuky uplatnitelné ve výuce chemie.
Poslední úprava: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (07.02.2018)
Podmínky zakončení předmětu

Pro získání zápočtu je vyžadována aktivní účast s povolenými dvěma omluvenými absencemi, dále plnění průběžných úkolů.

Podmínkou pro splnění předmětu je pak získání zápočtu a složení zkoušky.

Zápočet bude udělen studentům, kteří:

  • splní zadané úkoly v hodinách:
    • prezentace dvou textů věnovaných fenoménu v poslední době zkoumaných v CER (Chemistry Education Research),
    • prezentování mikrosituace na vybrané téma výuky chemie
  • vypracují konferenční příspěvek popisující jejich projekt, jeho realizaci a evaluaci.

Ke zkoušce jsou vyžadovány:

  • část chemická
    • pojmy ze středoškolské chemie
  • část pedagogická
    • pedagogické teorie 20. a 21. století (kognitivizmus, behaviorizmus, instruktivizmus, konstruktivizmus, konektivizmus),
    • Bloomova taxonomie,
    • Daleho kužel zkušenosti,
    • Piagetova genetická epistemologie,
    • RVP G, RVP SOV
  • část didakticko-chemická
    • schopnost didaktické transformace pojmů do učiva,
    • navrhnutí vhodného chemického experimentu k danému učivu,
    • popis tématu v rámci CER a jeho uplatnění ve vlastní výuce,
    • orientace v mezinárodních šetřeních zkoumající kompetence a znalosti žáků z chemie,
    • orientace v učebnicích dostupných pro výuku chemie na základní škole,
    • RVP G a RVP SOV - jejich specifika a výuka chemie,
    • ICT ve výuce.
Poslední úprava: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (26.02.2020)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK