Jazyková část:
Jazyková část předmětu se zaměří na dlouhodobý problém, který nejen didaktika českého jazyka, ale didaktika mateřských jazyků obecně řeší: vztah mezi jazykovou a komunikačně-slohovou složkou předmětu.
Literární část se zaměří na významné směry v chápání procesů čtení a rozvoje čtenářství, a to z hlediska práce učitele.
Poslední úprava: Doležalová Eliška, PhDr., Ph.D. (28.01.2021)
Topical Problems of Linguistics and Literary Theory in Teachers Preparation I
Poslední úprava: Doležalová Eliška, PhDr., Ph.D. (27.01.2021)
Podmínky zakončení předmětu
Požadavkem ke splnění předmětu je aktivní práce v semináři a plnění zadaných úkolů. V jazykové části je nutno přečíst povinnou odbornou literaturu - o ní se bude v semináři diskutovat a k ní se budou vztahovat zadané úkoly. Bližší informace budou sděleny na 1. semináři.
Vzhledem k nízkému počtu hodin se vyžaduje stoprocentní účast. V odůvodněných případech lze po domluvě s vyučujícím absenci nahradit vypracováním seminární práce.
Poslední úprava: Doležalová Eliška, PhDr., Ph.D. (27.01.2021)
Literatura
Jazyková část:
povinná Myhill, D. (2018). Grammar as a meaning-making resource for improving writing. L1-Educational Studies in Language and Literature, 18, s. 1-21. Myhill, D. a Watson, A. (2014). The role of grammar in the writing curriculum: A review of the literature. Child Language Teaching and Therapy, 30(1), s. 41-62. Myhill, D. (2005). Ways of knowing: Writing with grammar in mind. English Teaching: Practice and Critique, 4(3), s. 77-96. Wyse, D. (2001). Grammar. For writing? A critical review of empirical evidence. British Journal of Educational Studies, 49(4), s. 411-427.
doporučená Locke, T. (Ed.). (2010). Beyond the grammar wars. Oxon: Routledge.
Literární část:
Vybrané články a úryvky ze soudobých anglicky psaných pramenů.
Poslední úprava: Doležalová Eliška, PhDr., Ph.D. (28.01.2021)