|
|
|
||
Didaktika českého jazyka jako druhého jazyka navazuje na předchozí oborovou didaktiku českého jazyka jako jazyka mateřského a vychází také ze znalostí z dalších předmětů, jako je např. obecná didaktika. Představuje úvod do problematiky a nabízí základní teoretické informace - pojmosloví, historii oboru, vyučovací metody, učebnice, základní pedagogické dokumenty - Společný evropský rámec pro jazyky a popisy češtiny, jazykový pas, ministerské dokumenty pro práci s žákem s odlišným mateřským jazykem v české škole. Studenti si ověří zvládnutí základních tematických okruhů a pojmů nejen při čtení odborných článků a diskusi nad aktuálními didaktickými problémy, ale také při zpracování didaktické pomůcky.
Poslední úprava: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (31.01.2021)
|
|
||
Cílem předmětu je dát studentům základní orientaci v oboru a otevřít prostor pro další vzdělávání v něm. Poslední úprava: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (31.01.2021)
|
|
||
(1) Vytvoření didaktické pomůcky pro výuku českého jazyka jako jazyka druhého. (2) Prezentace pomůcky na semináři. (3) Aktivní účast na semináři, distanční výuce. Požadavky k zápočtu: Aktivní účast na výuce, zpracování a odevzdání seminárního úkolu do 14. 5. 2021. Poslední úprava: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (31.01.2021)
|
|
||
Základní povinná literatura: Poslední úprava: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (31.01.2021)
|