|
|
|
||
Specializovaný povinně volitelný seminář se zabývá možnými přístupy k výuce abstraktních a obtížně vysvětlitelných jevů napříč všemi tematickými oblastmi biologie a geologie. Akcentuje používání modelů a modelování, jako jeden z důležitých doporučovaných postupů v této oblasti. Student se seznámí s komerčně dostupnými modely, s návody na modely, které může vytvořit vyučující, i s návody, které jsou vhodné pro přípravu modelů samotnými žáky. Důležitou součástí kurzu tvoří využívání ICT (počítačové modely). Seminář je založen na vlastní praktické činnosti studentů v průběhu kurzu. Poslední úprava: Pavlasová Lenka, RNDr., Ph.D. (08.07.2018)
|
|
||
příprava na výuku zadaného tématu s využitím modelu a její prezentace na semináři Poslední úprava: Pavlasová Lenka, RNDr., Ph.D. (03.02.2019)
|
|
||
Donovan, J., & Venville, G. (2005). A concrete model for teaching about genes and DNA to young students. Teaching science, 51, 29–31. Janštová, V., & Jáč, M. (2014a). Modelování ve výuce biologie (1) aneb jak žákům přiblížit některé biologické jevy. Biologie Chemie Zeměpis, 23(2), 61–65. Janštová, V., & Jáč, M. (2014b). Modelování ve výuce biologie (2) aneb jak žákům přiblížit některé biologické jevy. Biologie Chemie Zeměpis, 23(3), 111–116. Malacinski, G. M., & Zell, P. W. (1996). Manipulating the „Invisible": Learning Molecular Biology Using Inexpensive Models. American Biology Teacher, 58(7), 428–32. Netradiční metody ve výuce biologie. Dostupné z: http://www.generationeurope.cz/en/publikace/111-biologie.
http://www.shoparamedik.cz/vyukovemodely/
Poslední úprava: Pavlasová Lenka, RNDr., Ph.D. (17.04.2017)
|