Kurz je určen studentům pedf UK, kteří píší diplomovou práci zaměřenou na biologické vědy, respektive didaktiku biologie. Cílem kurzu je poskytnout oporu při vlastním řešení diplomové práce. V rámci kurzu se student seznamuje se základními náležitosti diplomové práce, metodologické aspekty řešení i prezentaci výsledků a je veden k samostatnému zpracování své závěrečné práce. Součástí kurzu je prezentování vlastního postupu řešení práce s poskytnutím reflexe.
Poslední úprava: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (14.11.2021)
The course is intended for students writing a diploma thesis focused on biological sciences or didactics of biology. The aim of the course is to provide support in the actual solution of the thesis. During the course, the student gets acquainted with the basic requirements of the thesis, methodological aspects of the solution and presentation of the results. Student is led to the independent processing of
thesis. Part of the course is also presenting the procedures of solving diploma thesis by students with the reflection.
Poslední úprava: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (14.11.2021)
Podmínky zakončení předmětu
Podmínkou ukončení kurzu je aktivní účast na cvičeních a prezentace vlastního postupu řešení diplomové práce.
Poslední úprava: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (14.11.2021)
Literatura
Čmejrková, S., Daneš, F., & Světlá, J. (2002). Jak napsat odborný text. Praha: Leda.
Šifner, F. (2004). Jak psát odborný text a diplomovou práci zvlášť. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
Zbíral, R. (2009). Příručka psaní seminárních a jiných vysokoškolských prací. Praha: Linde.
Boldiš, P. (2004). Bibliografické citace dokumentů podle ČSN ISO 690 a ČSN ISO 690-2 (01 0197). Část 1 – Citace: metodika a obecná pravidla. Dostupné z http://www.boldis.cz/citace/citace1.pdf
Boldiš, P. (2004). Bibliografické citace dokumentů podle ČSN ISO 690 a ČSN ISO 690-2. Část 2 – Modely a příklady citací u jednotlivých typů dokumentů. Dostupné z http://www.boldis.cz/citace/citace2.pdf
Hendl, J. (2004). Přehled statistických metod zpracování dat. Praha: Portál.
Mošna, F. (2017). Základní statistické metody. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
Denglerová, D., Gulová, L., Klapko, D., Preissová Krejčí, A., Stanoev, M., Strobachová, B., . . . Šuráňová, V. (2013). Výzkumné metody v pedagogické praxi (L. Gulová & R. Šíp Eds.). Praha: Grada.
Gavora, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
Chráska, M. (2016). Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada.
Poslední úprava: Pavlasová Lenka, RNDr., Ph.D. (12.12.2020)
Sylabus
Struktura a náležitosti diplomové práce, psaní jednotlivých částí diplomové práce (abstrakt, úvod, teoretická východiska, metodologie, výsledky, diskuse, závěr)
Informační zdroje a práce s literaturou, citování
Metody vědeckého výzkumu, kvalitativní a kvantitativní výzkumné metody se zaměřením na didaktiku biologie, výzkumné nástroje
Stanovení cílů práce, výzkumných otázek a hypotéz
Výběr výzkumného souboru, sběr dat a jejich zpracování, kvalita měření, vyhodnocení dat a princip testování hypotéz
Řešení vlastního postupu diplomové práce
Kritéria hodnocení diplomové práce, náležitosti obhajoby diplomové práce
Prezentace vlastních postupů řešení diplomové práce a jejich konzultace
Poslední úprava: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (14.11.2021)
Vstupní požadavky
Požadavkem k plnění předmětu je zapsání řešené práce v SIS před započetím kurzu, nebo nejpozději do 3. týdnu semestru.
Poslední úprava: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (14.11.2021)