|
|
|
||
Kurz seznamuje studenty s výukou botaniky na ZŠ A SŠ (učivo botaniky v RVP ZV a RVP G a jeho možnosti začlenění do ŠVP ve vzdělávacím oboru přírodopis/biologie a v průřezových tématech), s učebnicemi a dalšími výukovými materiály a informačními zdroje pro výuku botaniky, pomůckami ve výuce botaniky, s didaktickými formami a metodami ve výuce botaniky, se specifiky výuky jednotlivých tematických celků na ZŠ a gymnáziích. Přednáškový cyklus zakončuje téma kontrola studia, tvorba didaktických testů a pracovních listů pro výuku botaniky, příprava výukových prezentací.
Poslední úprava: Skýbová Jana, RNDr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
MASLOWSKI, Oton. Didaktika biologie. 1. Vyd., Olomouc : PřF UP, 1990. 146 s. ŠVECOVÁ, Milada, ČÍŽKOVÁ Věra, RŮŽKOVÁ Ivana, STOKLASA Jan. Cvičení z didaktiky biologie I. Praha : Univerzita Karlova, Karolinum, 2000. 89 s. ALTMANN, Antonín, Horník, František. Vybrané kapitoly z didaktiky biologie I. Vyd. 1. Praha: SPN, 1985. 217 s. ALTMANN, Antonín, Horník, František. Vybrané kapitoly z didaktiky biologie II. Vyd. 1. Praha: SPN, 1986. 135 s. KALHOUS, Zdeněk & OBST, Otto. Školní didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002. 447 s. ISBN 80-7178-253-X.
PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Vyd. 2. Praha: Portál, 2005. 416 s. ISBN 80-7367-054-2.
PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 3. Praha: Portál, 2004. 380 s. ISBN 80-7178-978-X.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika.3. přepracované a aktualizované vyd. Praha: Portál, 2004. 380 s. ISBN 80-7367-047-X.
SKALKOVÁ Jarmila [ed.]. Obecná didaktika. 2. rozšířené a aktualizované vyd. Praha: Grada, 1999. 292 s. ISBN 978- 80-247-1821-7.
JEŘÁBEK, Jaroslav & TUPÝ Jan. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2006, 92 s. ISBN: 80-87000-02-1.
Učebnice přírodopisu pro ZŠ a biologie (botaniky) gymnázia.
Poslední úprava: Skýbová Jana, RNDr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
Zkoušení (ústní nebo písemné) v rozsahu odpřednášeného učiva Zadání seminární práce: 1) Návrh vyučovací hodiny botaniky (pro ZŠnebo 1. ročník čtyřletých gymnázií), uvést didaktické metody a formy výuky, navrhnou k dané hodině pracovní list 2) Návrh laboratorního cvičení z botaniky (pro ZŠ nebo 1. ročník čtyřletých gymnázií) Poslední úprava: Skýbová Jana, RNDr., Ph.D. (29.01.2021)
|
|
||
1. Výuka botaniky na ZŠ A SŠ: učivo botaniky v RVP ZV a RVP G a jeho možnosti začlenění do ŠVP ve vzdělávacím oboru přírodopis/biologie a v průřezových tématech, didaktické zásady ve výuce botaniky 2. Učebnice pro ZŠ a gymnázia a další výukové materiály a informační zdroje pro výuku botaniky, pomůcky a práce s pomůckami ve výuce botaniky 3. Příprava učitele na výuku botaniky - didaktické formy výuky (vyučovací hodina, laboratorní práce, exkurze, vycházky a terénní práce, projektová výuka) 4. Příprava učitele na výuku botaniky - metody výuky 5. Výuka tematických celků: rostlinná buňka, rostlinná pletiva, rostlinné orgány 6. Výuka tematických celků: vodní režim rostlin, látkový e energetický metabolismus, růst a vývoj rostlin, rozmnožování rostlin 7. Výuka tematických celků: Systém e evoluce rostlin – klasifikace rostlin, názvosloví, nižší rostliny 8. Výuka tematických celků: Systém e evoluce rostlin – vyšší rostliny 9. Výuka tematických celků: Systém a evoluce hub, Rostliny a prostředí 10. Kontrola studia, tvorba didaktických testů a pracovních listů pro výuku botaniky, příprava výukových prezentací.
Poslední úprava: Skýbová Jana, RNDr., Ph.D. (10.09.2021)
|