PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Reflektivní seminář k souvislé praxi na ZŠ - OPNA2A106A
Anglický název: Reflective didactic seminar supporting teaching practice at a lower-secondary school
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017 do 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 30 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Karel Žďárek, Ph.D.
Prerekvizity : OPNA2A101A, OPNA2A102A
Je prerekvizitou pro: OPNA2A110A, OPNA2A108A
Anotace - angličtina
Reflective didactic seminar supporting teaching practice a at lower-secondary school is directly connected with the course Teaching practice I., i.e. with the preparation, realization and reflections of individual performances of students in the role of the teacher in a classroom setting at a lower-secondary school. The main focus is on the ability of transferring the gained knowledge into practice; specifically in the area of planning, realizing of teaching, theory-based reflection of one’s own teaching and identification of one’s own strengths and areas in need of development. Students will be focusing on relevant curricular documents (framework educational program and school educational program of the relevant school), students will also observe and “absorb” the culture and climate of the given school. Within the course the students will cooperate with the university teacher, peers and also their teaching practice mentor. The aim of the course is to give students the opportunity to develop the skill of reflection of their own teaching experience and to further develop the ability to analyze the gained experience.
Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (30.01.2020)
Podmínky zakončení předmětu - angličtina

- 80% attendance

- active participation in the seminars

- submission of required documents and information in timely manner: (contracts with teachers, filling in the google.docs spreadsheet, TP portfolio)

- passing grade based on the reflective interview (in the interview the student needs to show adequate level of reflective skills using appropriate terminology) 

Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (30.01.2020)
Literatura - angličtina

Prescribed literature:

RICHARDS, Jack C a Charles LOCKHART. Reflective teaching in second language classrooms. New York, NY, USA: Cambridge University Press, 1994, ISBN 05-214-5803-X..

SCRIVENER, Jim. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. Oxford: Macmillan, 2011. ISBN 978-0-230-72984-1.

Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (30.01.2020)
Sylabus - angličtina

Pre-TP

1. Introducing teaching practice, organizational aspects, documents

2. Personal strategy, guide-lines, swot analysis, analyzing and comparing curricular documents (RVPG, ŠVP)

 

Mid-TP

3. Mid-teaching practice seminar

(+ on-line support)

 

Post-TP

4. group reflection, portfolio collection and assessment

5. group / individual reflective interviews

Poslední úprava: Žďárek Karel, Mgr., Ph.D. (11.02.2018)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK