PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Didaktika anglického jazyka II - OPNA2A104A
Anglický název: Didactics of the English Language II
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017 do 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / 30 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Karel Žďárek, Ph.D.
Prerekvizity : OPNA2A101A, OPNA2A102A
Je prerekvizitou pro: OPNA2A110A, OPNA2A108A
Anotace -
Cílem předmětu je rozvíjet poznatkovou základnu učitelství, tj. znalost soustavy základních didaktických poznatků a dovednost orientace v problematice obsahu i procesu vyučování a učení se žáků. Na základě znalosti oblastí stanovování cílů, komunikační kompetence, plánování atd. se v rámci tohoto předmětu seznámí studenti se principy rozvoje řečových dovedností, a to jak v teoretické, tak praktické rovině. Ukázky videonahrávek z praxe a jejich reflexe podporují u studentů rozvoj schopnosti vidět konkrétní aspekty výuky, problémové situace, ale i klást otázky a kriticky analyzovat a hodnotit zkušenosti vlastní i cizí. Mikrovýstupy studentů, včetně jejich hodnocení a sebehodnocení, podporují rozvoj schopnosti stanovovat cíle, plánovat, realizovat a hodnotit vlastní výuku i výuku kolegů. Pro potřeby pozorování výuky se studenti zapojují do tvorby pozorovacích archů zaměřených na analýzu výuky jednotlivých řečových dovedností. V návaznosti na oborovou praxi si studenti vytvářejí soubory efektivních aktivit, umějí integrovat jednotlivé řečové dovednosti a plánovat vyučovací hodiny.
Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (28.01.2021)
Podmínky zakončení předmětu - angličtina

Course requirements:

- attendance (80%)

- active participation in class incl. prescribed reading

- lesson plans carried out within micro-teaching sessions

Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (28.01.2021)
Literatura - angličtina

Required readings

selected chapters from:

  • BROWN, H. (2001). Teaching by principles: an interactive approach to language pedagogy. 2nd ed. White Plains, NY: Longman,
  • GOVER, R.; PHILLIPS, D.; WALTERS, S. (1995). Teaching Practice Handbook. Heinemann, 1995.
  • SAVILLE-TROIKE M., BARTO K. (2016). Introducing Second Language Acquisition. CUP.

 

From bachelor studies (Introduction into the Didactics of the English Language I, II):

  • SCRIVENER, J. (2005). Learning Teaching. Oxford: Macmillan Heinemann.
  • HARMER, J. (1991). The Practice of English Language Teaching. Longman.

 

Recommended readings

  • WILSON, JJ. (2008). How to Teach Listening. Harlow: Pearson Education, 2008. 
  • ALDERSON, C. N. (2005). With a Chapter on Testing Reading by J. Charles. Teaching reading skills in a foreign language. Second edition. Oxford: Macmillan, 2005. 
  • GOH, C. C. M., BURNS, A. (2012) Teaching speaking: a holistic approach. New York: Cambridge University Press.
  • HARMER, J. (2004). How to Teach Writing. Harlow: Longman.
  • HARMER, J. (1998). How to Teach English. London: Longman.
  • HENDRICH, J. et al. (1988). Didaktika cizích jazyků. SPN Praha.
  • BROWN, H. (2014). Principles of Language Learning and Teaching. 6th ed. NY: Pearson Education ESL.
  • HEDGE, T. (2000). Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford: Oxford University Press.
  • THORNBURY, S. (2006). An A – Z of ELT. Oxford: Macmillan

 

Poslední úprava: Mikuláš Martin, Mgr., Ph.D. (24.02.2020)
Požadavky ke zkoušce - angličtina

The exam consits of 3 parts: 1 written test covering theoretical knowledge about language skills - (it is necessary to achieve minimally 60% of total number of marks) + the follow up theoretical analysis of the test

                                          2 oral feedback on selected homework

                                          3 presentation of 3 works selected from the recommended reading list

 

Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (28.01.2021)
Sylabus - angličtina

Teaching receptive skills: reading and listening

Teaching productive skills: speking and writing

Error correction

Marking and evaluation

Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (28.01.2021)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK