|
|
|
||
Cílem předmětu je rozvíjet poznatkovou základnu učitelství, tj. znalost soustavy základních didaktických poznatků a dovednost orientace v problematice obsahu i procesu vyučování a učení se žáků. Na základě znalosti oblastí stanovování cílů, komunikační kompetence, plánování atd. se v rámci tohoto předmětu studenti seznámí s principy výuky jazykových prostředků, a to jak v teoretické, tak v praktické rovině. Ukázky videonahrávek z praxe a jejich reflexe podporují u studentů rozvoj schopnosti vidět konkrétní aspekty výuky, problémové situace, ale i klást otázky a kriticky analyzovat a hodnotit zkušenosti vlastní i cizí. Mikrovýstupy studentů, včetně jejich hodnocení a sebehodnocení, podporují rozvoj schopnosti stanovovat cíle, plánovat, realizovat a hodnotit vlastní výuku i výuku kolegů. Pro potřeby pozorování výuky se studenti zapojují do tvorby pozorovacích archů zaměřených na analýzy výuky jednotlivých jazykových prostředků. Studenti si vytvářejí soubory efektivních aktivit, umějí integrovat jednotlivé jazykové prostředky a plánovat vyučovací hodiny.
Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (11.09.2020)
|
|
||
To get a classified credit you need to: 1 have minimally 80% attendance 2 actively participate in the seminars, incl. doing homework and developing the activity portfolio 3 pass a test: you need to to achieve minimally 60%
There are maximally 3 attempts altogether. Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (11.09.2020)
|
|
||
Povinná literatura: vybrané kapitoly z: HARMER,J. The Practice of English Language Teachig. Harlow: Longman, Pearson Education, 2001. ISBN 0-582-40385-5. SCRIVENER,J. Learning Teaching. Macmillan: 2005. ISBN 978-1-4050-1399-4. THORNBURY, Scott. How to teach grammar. Harlow: Longman, 2001. ISBN 978-058-2339-323. THORNBURY, Scott. How to teach vocabulary. Harlow: Pearson Education Limited, 2007. ISBN 978-058-2429-666. KELLY, Gerald. How to teach pronunciation. Harlow: Longman, 2000. ISBN 05-824-2975-7.
Doporučená literatiura: CELCE-MURCIA, Marianne, Donna BRINTON a Janet M GOODWIN. Teaching pronunciation: a course book and reference guide. 2nd ed. New York: Cambridge University Press, 2010. ISBN 05-217-2976-9. BROWN, H. Douglas. Teaching by principles: an interactive approach to language pedagogy. White Plains: Pearson Education, 2007, ISBN 978-0-13-612711-6. GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New ed. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995. ISBN 04-352-4059-5. GRANT, Linda J a Donna BRINTON. Pronunciation myths: applying second language research to classroom teaching. Ann Arbor: University of Michigan Press, 2014. ISBN 04-720-3516-9. LANE, Linda. Tips for teaching pronunciation: a practical approach. White Plains, NY: Pearson Longman, 2010. ISBN 978-013-8136-291. SCRIVENER, Jim. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. Oxford: Macmillan, 2011. ISBN 978-0-230-72984-1. UR, Penny. A Course in English Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-1-107-68467-6. UNDERHILL, Adrian. Sound foundations: Learning and teaching pronunciation. Oxford: Macmillan, 2005. ISBN 1-4050-6408-0.
Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (11.09.2020)
|
|
||
Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (11.09.2020)
|