PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Didaktika anglického jazyka I - OPNA2A101A
Anglický název: Didactics of the English Language I
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017 do 2018
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: 35 / 34 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D.
Je neslučitelnost pro: OPBZ0A117C, OPNZ0A150C, OPBZ0A113C, OPBZ0A115C, OPBZ0A116C, OKNZ0A150C, OKBZ0A113C, OKBZ0A115C, OKBZ0A116C, OKBZ0A117C
Je prerekvizitou pro: OPNA2A106A, OPNA2A104A
Anotace -
Cílem předmětu je rozvíjet poznatkovou základnu učitelství, tj. znalost soustavy základních didaktických poznatků a dovednost orientace v problematice obsahu i procesu vyučování a učení se žáků. Na základě znalosti oblastí stanovování cílů, komunikační kompetence, plánování atd. se v rámci tohoto předmětu studenti seznámí s principy výuky jazykových prostředků, a to jak v teoretické, tak v praktické rovině. Ukázky videonahrávek z praxe a jejich reflexe podporují u studentů rozvoj schopnosti vidět konkrétní aspekty výuky, problémové situace, ale i klást otázky a kriticky analyzovat a hodnotit zkušenosti vlastní i cizí. Mikrovýstupy studentů, včetně jejich hodnocení a sebehodnocení, podporují rozvoj schopnosti stanovovat cíle, plánovat, realizovat a hodnotit vlastní výuku i výuku kolegů. Pro potřeby pozorování výuky se studenti zapojují do tvorby pozorovacích archů zaměřených na analýzy výuky jednotlivých jazykových prostředků. Studenti si vytvářejí soubory efektivních aktivit, umějí integrovat jednotlivé jazykové prostředky a plánovat vyučovací hodiny.
Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (11.09.2020)
Podmínky zakončení předmětu - angličtina

To get a classified credit you need to:

1 have minimally 80% attendance

2 actively participate in the seminars, incl. doing homework and developing the activity portfolio

3 pass a test: you need to to achieve minimally 60%

 

There are maximally 3 attempts altogether.

Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (11.09.2020)
Literatura

Povinná literatura:

vybrané kapitoly z:

HARMER,J. The Practice of English Language Teachig. Harlow: Longman, Pearson Education,  2001. ISBN 0-582-40385-5.

SCRIVENER,J. Learning Teaching. Macmillan: 2005. ISBN 978-1-4050-1399-4.

THORNBURY, Scott. How to teach grammar. Harlow: Longman, 2001. ISBN 978-058-2339-323.

THORNBURY, Scott. How to teach vocabulary. Harlow: Pearson Education Limited, 2007. ISBN 978-058-2429-666.

KELLY, Gerald. How to teach pronunciation. Harlow: Longman, 2000. ISBN 05-824-2975-7.

 

Doporučená literatiura:

CELCE-MURCIA, Marianne, Donna BRINTON a Janet M GOODWIN. Teaching pronunciation: a course book and reference guide. 2nd ed. New York: Cambridge University Press, 2010. ISBN 05-217-2976-9.

BROWN, H. Douglas. Teaching by principles: an interactive approach to language pedagogy. White Plains: Pearson Education, 2007, ISBN 978-0-13-612711-6.

GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New ed. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995. ISBN 04-352-4059-5.

GRANT, Linda J a Donna BRINTON. Pronunciation myths: applying second language research to classroom teaching. Ann Arbor: University of Michigan Press, 2014.  ISBN 04-720-3516-9.

LANE, Linda. Tips for teaching pronunciation: a practical approach. White Plains, NY: Pearson Longman, 2010. ISBN 978-013-8136-291.

SCRIVENER, Jim. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. Oxford: Macmillan, 2011. ISBN 978-0-230-72984-1.

UR, Penny. A Course in English Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-1-107-68467-6.

UNDERHILL, Adrian. Sound foundations: Learning and teaching pronunciation. Oxford: Macmillan, 2005. ISBN 1-4050-6408-0.

 

 

 

Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (11.09.2020)
Sylabus - angličtina
  • communicative competency
  • lesson planning
  • teaching grammar
  • teaching lexis
  • teaching pronunciation

        

Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (11.09.2020)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK