PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Vzdělávací podpora pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí - OPN01N114A
Anglický název: Educational support for children from a socially disadvantaged environment
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017 do 2017
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (30)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D.
Je prerekvizitou pro: OPN01N120A
Je záměnnost pro: OKN01N114A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Cílem předmětu je nahlédnout specifika vzdělávacích potřeb dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí v kontextu předškolního vzdělávání (i přechodu na primární stupeň). Kurz seznámí studenty s možnostmi podpory pro tyto děti, jejich rodiny a pedagogy předškolních zařízení v České republice i s dostupnými metodickými materiály zaměřenými na vzdělávání této cílové skupiny dětí (materiály české i zahraniční provenience). Kurz klade důraz na inkluzivní opatření a možnosti podpory dítěte ze strany pedagoga, stejně jako komplexní přístup zaměřený na vyrovnávání vzdělávacích příležitostí dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí při přípravě na primární školu. Kreditová zátěž: 3 ECTS: 24 hodin přímé výuky, 20 hodin studium literatury, 24 hodin příprava na seminář včetně realizace praktických úkolů v MŠ, 16 hodin příprava na zkoušku a zpracování podkladů ke zkoušce v Moodle.
Poslední úprava: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (04.01.2021)
Literatura

Základní studijní literatura

BOOTH, T., AINSCOW, M. a D. KINGSTON. Index for inclusion. Developing play, learning and participation in early years and childcare. CSIE, 2006.

EACEA, Výkonná agentura pro vzdělávání, kulturu a audiovizuální oblast. Vzdělávání a péče v raném dětství v Evropě: překonávání sociálních a kulturních nerovností. Praha: ÚIV, 2010. ISBN 978-92-9201-025-6.

LOUDOVÁ STRALCZYNSKÁ, Barbora a Tereza LINHARTOVÁ. Děti s odlišným mateřským jazykem v mateřských školách. Praha: Meta, 2014.

 

Další studijní literatura

Další doporučená literatura a studijní materiály budou pro studenty zveřejněny v on-line kurzu v Moodle.

Poslední úprava: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (04.01.2021)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK