Vzdělávací podpora pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí - OPN01N114A
|
|
|
||
Cílem předmětu je nahlédnout specifika vzdělávacích potřeb dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí v kontextu předškolního vzdělávání (i přechodu na primární stupeň).
Kurz seznámí studenty s možnostmi podpory pro tyto děti, jejich rodiny a pedagogy předškolních zařízení v České republice i s dostupnými metodickými materiály zaměřenými na vzdělávání této cílové skupiny dětí (materiály české i zahraniční provenience).
Kurz klade důraz na inkluzivní opatření a možnosti podpory dítěte ze strany pedagoga, stejně jako komplexní přístup zaměřený na vyrovnávání vzdělávacích příležitostí dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí při přípravě na primární školu. Kreditová zátěž: 3 ECTS: 24 hodin přímé výuky, 20 hodin studium literatury, 24 hodin příprava na seminář včetně realizace praktických úkolů v MŠ, 16 hodin příprava na zkoušku a zpracování podkladů ke zkoušce v Moodle.
Poslední úprava: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (04.01.2021)
|
|
||
Základní studijní literatura BOOTH, T., AINSCOW, M. a D. KINGSTON. Index for inclusion. Developing play, learning and participation in early years and childcare. CSIE, 2006. EACEA, Výkonná agentura pro vzdělávání, kulturu a audiovizuální oblast. Vzdělávání a péče v raném dětství v Evropě: překonávání sociálních a kulturních nerovností. Praha: ÚIV, 2010. ISBN 978-92-9201-025-6. LOUDOVÁ STRALCZYNSKÁ, Barbora a Tereza LINHARTOVÁ. Děti s odlišným mateřským jazykem v mateřských školách. Praha: Meta, 2014.
Další studijní literatura Další doporučená literatura a studijní materiály budou pro studenty zveřejněny v on-line kurzu v Moodle. Poslední úprava: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (04.01.2021)
|