|
|
|
||
V rámci předmětu budou studenti vybaveni odbornými a uměleckými poznatky potřebnými pro práci vedoucího dětského hudebního souboru u dětí v předškolním věku. Tematická zaměření seminářů: Problematika vytváření hudebních souborů ve škole a mimo školu, spolupráce s rodiči a s místními kulturními orgány. Prověrka hudebnosti dítěte. Hudba jako výrazný prostředek kultivace zpěvu a řeči předškolních dětí. Výběr a nácvik repertoáru pro dětský hudební soubor (psychologická, umělecká a výchovná hlediska). Metodické otázky pro zapojování dětí do pěveckých, instrumentálních, a hudebně pohybových činností. Příprava, průběh a hodnocení vystoupení dětského hudebního souboru, hudebně osvětová práce v praxi, možnosti školy při podpoře souboru. Poslední úprava: Tichá Alena, PaedDr., Ph.D. (02.01.2019)
|
|
||
Základní studijní literatura a studijní pomůcky TICHÁ, A. Učíme děti zpívat. Praha: Portál, 2014, opravené 3. Vydání, s. 148. ISBN 80-7178-976-X. ŠIMANOVSKÝ, Z., TICHÁ, A. Hrajeme si s písničkou Praha Portál 2012 (+CD), ISBN 978-80-262-0097-0 HERDEN, J. Úpravy pro školní soubory. Praha:UK v Praze-PedF, 2001. ISBN 80-7290-052-8. KULHÁNKOVÁ.E. Hudebně pohybová výchova. Praha: Portál, 2000, ISBN 80-7178-437-0. JENČKOVÁ, E. Hudební žerty s Mikulášem a čerty. II. Hudba v současné škole. Hradec Králové: Paseka, 2003, ISBN 80-903115-1-2. BATĚKOVÁ, L., JURKOVIČ, P. Neseme, neseme májíček. Praha: Muzikservis, 2000, ISBN 80-86233-10-3. Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky RAKOVÁ, M. ŠTÍPLOVÁ, L. TICHÁ, A. Zpíváme a tvoříme s malými. Brno: Albatros - Edika 2012.143 s. ISBN 978-80-266-0067-1 VISKUPOVÁ, B. Hudebně pohybové hry. Praha: Ústřední škola ČOS,1997. VEREB.J., VISKUPOVÁ, B. Rodinné písničky pro naše dětičky. Praha: Rolino, 2006, ISBN 80-901678-4-5. KMENTOVÁ, Milena. Slovo, slůvko, slovíčko, honem poběž, písničko!: hudební činnosti v logopedické prevenci. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1333-8. Hudební výchova: Časopis pro hudební výchovu a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. UK v Praze Poslední úprava: Tichá Alena, PaedDr., Ph.D. (02.01.2019)
|
|
||
Studenti v roli vedoucích dětských hudebních souborů připraví písemně návrh scénáře vystoupení dětí předškolního věku pro rodiče (do 20 min programu). V rámci konzultace ho předloží a prezentují vyučujícímu (všechny zařazené písně jsou schopni zazpívat a zahrát s doprovodem na klavír, zamýšlený rytmický doprovod jsou schopni reprodukovat tleskáním.) Studenti písemně vytvoření 3 elementární partitury pro doprovod písní uplatnitelných v MŠ, prezentují je během konzultace. Tyto písně zahrají se stylizovaným doprovodem na klavír. Poslední úprava: Tichá Alena, PaedDr., Ph.D. (02.01.2019)
|
|
||
Principy tvorby a organizace při realizování snadných partitur v hudebních činnostech dětí. Metodika nácviku hry na OI dětí předškolního věku. Praktické ověřování vlastních úprav doprovodů písní společnou hrou v semináři. Principy tvorby scénáře vystoupení dětí předškolního věku. Pěvecké činnosti a práce s dětmi hudebně nerozvinutými. Propojení vokálních, pohybových a instrumentálních činností v hudebních zaměstnáních předškolních dětí. Poslední úprava: Tichá Alena, PaedDr., Ph.D. (02.01.2019)
|
|
||
Znalost hudební teorie (základů harmonie) a metodiky práce s dětským hlasem. Hra na klavír v rozsahu požadavků k talentové přijímací zkoušce. Znalost základů hry na zobcovou flétnu. Poslední úprava: Tichá Alena, PaedDr., Ph.D. (02.01.2019)
|