|
|
|
||
Tento kurz je určen pro studenty specializace dramatická výchova. Studenti využijí dříve získaných vědomostí o oboru i v tomto semináři nově nabytých poznatků k vlastní skupinové i individuální tvorbě lekcí založených na principech dramatické výchovy a k jejich realizaci s dětskou skupinou.
Cílem kurzu je seznámit studenty s možnostmi uplatnění dramatických metod a technik při výuce různých oblastech školního kurikula a prohlubovat kompetence studentů ve směru projektování a k realizaci výukových celků využívajících principů dramatické výchovy.
Poslední úprava: Sobková Ivana, doc. Mgr. MgA. (13.11.2024)
|
|
||
Povinná literatura: BLÁHOVÁ, Krista; VACEK, Pavel; ULRYCHOVÁ, Irina; PROVAZNÍK, Jaroslav. Uvedení do systému školní dramatiky: Dramatická výchova pro učitele obecné, základní a národní školy. Praha: IPOS-ARTAMA; Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1996. 84 s. ISBN 80-7068-070-9. MACHKOVÁ, Eva. Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. 2. vyd. Praha: AMU, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2007 [2004]. 224 s. ISBN 978-80-7331-089-9. didaktické projekty z časopisu Tvořivá dramatika MARUŠÁK, Radek, KRÁLOVÁ, Olga, RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Dramatická výchova v kurikulu současné školy: Využití metod a technik. Praha: Portál, 2008. 128 s. ISBN 978-80--7367472-4. MACHKOVÁ, Eva (ed.). Projekty dramatické výchovy pro mladší školní věk. Praha: Portál, 2013. 192 s. ISBN 978-80-262-0374-4.
Doporučená doporučená: MACHKOVÁ, Eva (ed.). Projekty dramatické výchovy pro starší školní věk. Praha: Portál, 2013. 150 s. ISBN 978-80-262-0504-3. Poslední úprava: Sobková Ivana, doc. Mgr. MgA. (13.11.2024)
|
|
||
Obsahy a témata: Realizace ukázkových výukových bloků se studenty a jejich reflexe. Od dílčího využití metody dramatické výchovy po strukturované celky. Analýza publikovaných lekcí a výukových bloků ve výuce dalších předmětů (vlastivěda, přírodověda, angličtina, hudební výchova apod.. Příprava lekcí/výukových bloků dle zadání ve skupinách. Praktická realizace lekcí/výukových bloků se skupinou a jejich reflexe. Poslední úprava: Sobková Ivana, doc. Mgr. MgA. (13.11.2024)
|