|
|
|
||
Kurz realizovaný v blocích je orientovaný prakticky. Připravuje studenty na souvislou praxi, která vyžaduje integraci a aplikaci všech dosavadních poznatků a dovedností oborově didaktických do komplexní pedagogické situace v kontextu dlouhodobější souvislé práce učitele se žáky jedné třídy. V rámci kurzu student prohlubuje dovednosti analyzovat výukové situace z různých úhlů pohledu, zvažovat příčiny a důsledky, výhody a nevýhody jednotlivých alternativ řešení, se kterými se typicky během praxe mohou setkat. Jako nástroje jsou využívány metody skupinové reflexe, analýza videozáznamů pedagogických situací aj. Během praxe jim umožňuje klíčové problémové situace a dilemata evidovat, po skončení praxe sdílet ve skupině studentů a získat motivaci pro hledání efektivních zdrojů řešení před závěrečnou souvislou praxí. Témata seminářů vyplývají z obsahů problémových situací, které si studenti zvolí k hlubšímu prozkoumávání.
Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (13.09.2023)
|
|
||
Připravit studenty na vlastní praxi, která vyžaduje integraci a aplikaci všech dosavadních poznatků. Vybavit studenty dovedností zvládat a řešit situace v pedagogické praxi. Seznámit se s možnostmi a technikami vzájemné kolegiální podpory Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (25.09.2023)
|
|
||
aktivní účast na seminářích zpracování problematické situace z vlastní praxe dle pokynů vyučující plnění úkolů v moodle Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (25.09.2023)
|
|
||
Povinná literatura: KORTHAGEN, F. et al. Jak spojit teorii s praxí: Didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2011. ISBN 978-80-7315-221-5. SPILKOVÁ, V., TOMKOVÁ, A., MAZÁČOVÁ, N., KARGEROVÁ, J. a kol.: Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. Praha. Retida, 2015, 197 stran, 978-80-7290-832-5.
Doporučená literatura: SLAVÍK, J., JANÍK, T., NAJVAR, P. KNECHT, P. Transdisciplinární didaktika O učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. Brno: Muni PRESS, 2017. PÍŠOVÁ, M. Klinický rok: procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2005. ISBN 80-7194-744-X. TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M.. MAZÁČOVÁ, N., KRČMÁŘOVÁ, T., KOSTKOVÁ, K., KARGEROVÁ, J. Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnoticí arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN: 978-80-87063-64-4. Dostupné z: http://www.nuv.cz/file/54/ http://kppg.pedf.cuni.cz/files/users/2/tiny_browser_files/files/klsk_reflexe_ke_kurzu_red.pdf Poslední úprava: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (14.03.2019)
|
|
||
metody skupinové reflexe analýza pedagogických situací z praxe studentů analýza videozáznamů pedagogických situací aj Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (13.09.2023)
|
|
||
Příklady témat: 1. Respektující zvládání rušivého chování žáků. 2. Budování dobrých vztahů a prevence rušivého chování ve třídě 3. Hledání rovnováhy mezi potřebami skupiny a jednotlivých žáků. 6. Aktuální situace evidované studenty. Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (13.09.2023)
|