|
|
|
||
Předmět integruje teoretické poznatky (dějiny hudby, nauka) i praktické dovednosti (hra na nástroj) a aplikuje je na potřeby praxe (didaktika Hv) s cílem připravit žáka na komunikaci s hudbou. Poslední úprava: Hurníková Kateřina, PhDr., Ph.D. (25.01.2024)
|
|
||
HERDEN, J. Hudba jako řeč. O poslechu doma i ve škole HERDEN, J.; KOLÁŘ, J.; JENČKOVÁ, E. Hudba pro děti HERDEN, J. My pozor dáme a posloucháme Poslední úprava: Hurníková Kateřina, PhDr., Ph.D. (06.05.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Hurníková Kateřina, PhDr., Ph.D. (25.01.2024)
|
|
||
2 kredity/60 hod.: 12 hod. přednášky, 12 hod. semináře, 12 hod. příprava na semináře, 12 hod. příprava samostatných výstupů, 12 hod. příprava na zápočet
Problém hudební řeči z hlediska dětských posluchačů. Průpravná cvičení k poslechu. Hudebně vyjadřovací prostředky. Emocionální a funkční typy hudby. Formotvorné principy a stylotvorné prvky. Kritéria výběru skladeb k poslechu, skladby vokální, instrumentální a vokálně-instrumentální. Seznámení s hudebně dramatickými útvary, „hra na operu“ (vlastní zpěv a jednoduchý pohybový a instrumentální doprovod – zápis do partitury). Rozbor hudebního díla – analýza historicko genetická, strukturální a sémantická. Metodický postup práce s poslechovou skladbou. Příklady činností vedoucích k tvořivému poslechu (doprovod skladeb s pomocí grafické partitury - hra na tělo, sémantický diferenciál, osvojení základních tanečních rytmů a jejich pohybové ztvárnění, vyčlenění dominantního prvku z poslechové skladby a využití tohoto prvku jako východiska k tvořivé činnosti). Poslech ve struktuře vyučovací hodiny, sepětí poslechových činností s ostatními hudebními aktivitami. Moderní skladatelské techniky jako východisko elementární dětské tvořivosti (minimalismus, témbrová hudba).
Poslední úprava: Hurníková Kateřina, PhDr., Ph.D. (06.05.2019)
|