|
|
|
||
Teorie a praxe hudebního vyučování. Úvod do hudebně didaktické problematiky. Modelové situace v hudebním vyučování.
Poslední úprava: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (10.09.2024)
|
|
||
Příprava studenta na hudebně výchovnou praxi po stránce teoretické i praktické. Získávání vědomostí a rozvoj dovedností potřebných k řízení hudebních činností žáků. Seznámení s metodickou literaturou, analýza videonahrávek modelových situací v Hv. Poslední úprava: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (10.09.2024)
|
|
||
Drobné seminární úkoly, vyplývající z didaktických postupů. Průběžné studijní úkoly. Prakticky - chromatická transpozice hlasových cvičení a hra na ozvěnu. Aktivní účast na workshopu Hudební mozaika Vypracování stručné reflexe z absolvovaného workshopu 2 hodiny asistentské praxe. Poslední úprava: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (10.09.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (10.09.2024)
|
|
||
Obsah předmětu: - koncepce hudební výchovy na 1. st. ZŠ. Činnostní pojetí Hv, charakteristika jednotlivých hudebních činností. - RVP, ŠVP, průřezová témata, osnovy, standardy, učebnice Hv. Školy s RVHV. Problematika slovního hodnocení v Hv. - kritéria posuzování technické obtížnosti písní. Individuální prověrka hudebnosti, - identifikace rysů hudebně tvořivého myšlení, anamnestický dotazník. - rozvoj rytmického cítění, přípravná cvičení rytmická. - rytmická práce s říkadlem a s písní, rytmický vícehlas. - metody nácviku písně. Imitace. Esteticko výchovná práce s písní. - tvořivá práce s hudební formou - hlasová výchova. Přípravná cvičení hlasová. Poslední úprava: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (10.09.2022)
|