|
|
|
||
Cizí jazyk – francouzština II je součástí souvislého a na sebe vzájemně navazujícího celku kurzů Cizí jazyk – francouzština I-V pro 1. až 3. ročník studia francouzského jazyka pro budoucí učitele pro 1. stupeň základní školy. Jeho cílem je postupný nácvik a rozvoj lingvistických a komunikačních dovedností studujících vedoucí k dosažení úrovně jazykové kompetence A2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (2018). Důraz je kladen na nácvik porozumění hovorové spisovné francouzštině v její psané a mluvené podobě, tvořivé zpracování a ovládnutí vybraných konverzačních témat a další rozšiřování konverzačních okruhů. Dbáno je na správnou výslovnost, přirozenou dikci a větnou melodii. Kurz je zaměřen na zvládnutí základů francouzské gramatiky a slovní zásoby odpovídající dané úrovni. Ve výuce je postupováno dle učebnice Le nouveau Taxi! 1 a doplňkových aktivit.
Poslední úprava: Fučíková Milena, Mgr., Ph.D. (30.01.2025)
|
|
||
Student/ka si osvojí gramatické a lexikální jevy francouzského jazyka. Student/ka je začlení do základní komunikace na úrovni A1 dle SERRJ (2018). Student/ka napíše e-mail (dopis přátelům, rezervace, popis cesty ve městě) a představit sebe a svou rodinu. Poslední úprava: Fučíková Milena, Mgr., Ph.D. (30.01.2025)
|
|
||
Příprava na seminář: autoevaluace a reaktivace dovedností na základě aktivit z předchozích seminářů (1 hodina/týden) Práce se studijními materiály: studium doplňkové literatury ze seznamu/podpůrných materiálů (el. zdroje, další učebnice), komparace s obsahem seminářů (rozsah práce 3 hodiny týdně) Plnění průběžných úkolů/sem. práce: zpracování nedokončených aktivit z výukových materiálů, jejich autoevaluace/párová evaluace (2 hodina práce/týden) Poslední úprava: Fučíková Milena, Mgr., Ph.D. (30.01.2025)
|
|
||
Classified course requirements: 75% participation in the course, then proving of required knowledge in the written test. 1 test resit is allowed. In case of unfulfilled homework assignments the student cannot be admitted to the final test, the passing of which is imperative for the successful completion of the exam. Poslední úprava: Fučíková Milena, Mgr., Ph.D. (30.01.2025)
|
|
||
Základní studijní literatura: Capelle Guy, Menand Robert, 2008 : Le nouveau Taxi ! 1 A1 méthode de français. (učebnice a pracovní sešit)
Rozšiřující studijní literatura: KIZIRIAN, V. M., DAILL, E., BERTHET, A., HUGOT, C., WAENDENDRIES, M. Alter Ego + 1 (A1). Paris: Hachette, 2012. ISBN: 9782011558107. ABRY, D., CHALARON, M.-L. Les 500 Exercices de phonétique A1/A2. Paris: Hachette, 2009. ISBN : 9782011556981. AKYÜZ, A., BAZELLE-SHAHMAEI, B., BONENFANT, J., GLIEMANN. M.-F. Les 500 exercices de grammaire A2. Paris: Hachette, 2006. ISBN: 9782011554352. BAZOU-ZENFT, V., SCHENKER J.-C. Vocabulaire en action, Niveau Débutant. Paris: CLE International, 2009. ISBN: 978-2-09-035393-8. GRAND-CLEMENT, O. Civilisation en dialogues, Niveau débutant. Paris: CLE International, 2007. ISBN: 978-2-09-035214-6. SIREJOLS, E. Vocabulaire en Dialogues, Niveau intermédiaire. Paris: CLE International, 2007. ISBN : 978-2-09-035223-8.
Poslední úprava: Fučíková Milena, Mgr., Ph.D. (30.01.2025)
|
|
||
Podmínkou zakončení předmětu je 75 % prezence ve výuce, dále prokázání požadovaných znalostí v průběhu semestru. Minimálně 2 prezentace ve francouzském jazyce na dohodnuté téma. Průběžné plnění úkolů z pracovního sešitu s kontrolou na konci každé Unité + záverečné penzum všech požadovaných jazykových cvičení. Poslední úprava: Fučíková Milena, Mgr., Ph.D. (30.01.2025)
|
|
||
1.-4. L 9 BYT Sociokulturní témata: orientace ve městě a v mapě, pronájem Komunikační cíle: zeptat se na cestu, přečíst si inzerát Jazykové cíle: gramatika – tázací zájmeno quel, tři typy otázek, passé récent a futur proche, neurčité zájmeno tout, předložky pojící se s názvy zemí a měst fonetika – tázavá intonace, výslovnost tous (1), vázání/řetězení slovní zásoba – stav, vztahy v rodině, každodenní aktivity
L 10 Orientace ve městě Sociokulturní témata: turismus ve Francii Komunikační cíle: Paříž, Marseille Jazykové cíle: gramatika – vztažná zájmena qui a que, ukazovací zájmena celui-ci, celle- ci..., přítomný podmiňovací způsob, tázací zájmeno lequel fonetika – intonace (upřímnost a ironie), přední samohlásky slovní zásoba – společenské postavení, popis osoby (vnější charakteristika),
5.-10. L 11 Cesta na Martinik Sociokulturní témata: životní styl, představení měst Montpellier, Lille, Lyon a Toulouse Komunikační cíle: popsat bydlení, vyjádřit potřebu, přání, porovnat kvantitu a kvalitu Jazykové cíle: gramatika - vztažná zájmena où a dont, komparatif, přivlastňovací zájmena, superlatif fonetika – nosové hlásky, výslovnost plus slovní zásoba – bydlení, dopravní prostředky, město
L 12 Marseille Sociokulturní témata: zdraví, problémy spojené se zdravotním stavem Komunikační cíle: vyjádřit podmínku, popsat způsob života, vyjádřit radu nebo potřebu Jazykové cíle: gramatika - hypotéza, neurčitá přídavná jména, zájmena en a y, neurčitá zájmena, devoir + infinitif, přítomný subjonctif fonetika - intonace (rada, podráždění), nosové hlásky, výslovnost tous (2), výslovnost subjonctivu slovní zásoba – potraviny, jídlo, sport
Cíl: Student/ka si osvojí gramatické a lexikální jevy francouzského jazyka na úrovni A1. 11.-12. L 13 Cestování vlakem Sociokulturní témata: aktivní život, vzpomínky na školní léta, specifika francouzského vzdělávacího systému Komunikační cíle: popsat situaci a událost v minulosti, evokovat vzpomínky, situovat v čase, vyjádřit výhrady Jazykové cíle: gramatika - časy vypravování (přítomný čas, minulý čas složený, imperfektum), tvoření příslovcí -ment, ne … que, depuis, il y a fonetika - rozdíl ve výslovnosti přítomného času, minulého složeného času a imperfekta, intonace (vyjádření překvapení a příslovce -ment), výslovnost polosouhlásek slovní zásoba - práce, škola, vzdělávání
L 14 Londýn Sociokulturní témata: internet, kavárny, víkendové aktivity, společenský život Komunikační cíle: popsat aktivity, odůvodnit výběr, představit projekt, vyjádřit příčinu problému Jazykové cíle: gramatika – zápor, vyjádření příčiny, gérondif fonetika – výslovnost schwa, intonace (vyjádření názoru), nosové hlásky slovní zásoba – komunikace, kavárny, zájmy Cíl: Student/ka zvládne jejich začlenění do základní komunikace na úrovni A1-A2 dle SERRJ (2018). Cíl: Student/ka bude schopen napsat e-mail (dopis přátelům, rezervace, popis cesty ve městě) a představit sebe a svou rodinu. Poslední úprava: Fučíková Milena, Mgr., Ph.D. (30.01.2025)
|