PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Základy sociální psychologie - OPBY2P108A
Anglický název: Introduction to Social Psychology
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017 do 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: 60 / 60 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jiří Kučírek, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Jiří Kučírek, Ph.D.
Prerekvizity : OPBY2P101A
Je prerekvizitou pro: OPBY2P110A, OPBY2P128B, OPBY2P131B, OPBY2P132B, OPBY2P134B
Je záměnnost pro: OKBY2P108A
Anotace -
V předmětu se studenti seznámí s charakteristikou sociálních skupin a jejich dynamikou. Získají přehled o základních tématech sociální psychologie, zejména sociální percepci, vytváření schémat, kategorizaci a strategii utváření dojmu. Získají teoretická východiska pro zpracování jednoduchých diagnostických šetření zaměřených na charakteristiku jedince i sociální skupiny. Osvojí si dovednosti nezbytné pro realizaci těchto šetření, pro analýzu získaných údajů a pro jejich interpretaci.
Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (01.12.2017)
Cíl předmětu -

Cílem předmětu je seznámit studenty s charakteristikou sociálních skupin a jejich dynamikou.

Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (01.12.2017)
Požadavky ke zkoušce

Vzhledem k epidemiologické situaci je předmět zakončen zkouškou, která bude hodnotit kvalitu průběžně odevzdávaných úkolů v moodlu.

 

 

Poslední úprava: High Radka, PhDr., Ph.D. (16.02.2021)
Sylabus -

1. Sociální vztahy ve věkově homogenní a nehomogenní skupině, zvláštnosti osobních a skupinových vztahů.

2. Sociální percepce a interpretace, schémata a kategorizace osob. Diagnostika sociálních vazeb.

3.  Chování jako determinanta sociální percepce. Autorita a její přijetí skupinou.

4. Pedagogicko-psychologické otázky rozvíjení schopností a dovedností, tvořivosti, motivace, zájmu.

5. Utváření hodnotového systému. Postoje  - funkce postojů a postojová změna.

6. Modely způsobů výchovy, vývoj dětí při různých formách způsobů výchovy.

7. Možnosti vyrovnávání se s náročnými životními situacemi.

Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (01.12.2017)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK