Předmět je zaměřen na rozvoj vzdělávání v multikulturní společnosti. Zaměřuje se na opodstatnění multikulturní výchovy v kontextu aktuálních celospolečenských změn v Evropě a ve světě. Důraz je kladen na výklad příčin a návazných souvislostí s fenoménem migrace. Součástí programu je deskripce současného pojetí multikulturní výchovy a situace na školách. Kritická analýza a pochopení odlišností by měly utvářet motivaci k interkulturním výměnám, podporovat pocit solidarity a schopnost reflektovat sociální a ekonomické nerovnosti.
Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (05.02.2019)
Cíl předmětu
Cílem předětu je připravit studenty na vlastní pedagogickou práci s žáky s odlišným mateřským jazykem.
Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (23.02.2018)
Podmínky zakončení předmětu
Aktivní účast ve výuce.
Zápočtový test min. úspěšnost 75% otevřené i uzavřené otázky, 3 termíny zápočtového testu.
Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (23.02.2018)
Požadavky ke zkoušce
Zápočtový test minimální úspěšnost 75%, uzavřené a otevřené otázky.3 termíny testu.
Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (23.02.2018)