Psychologie a sociologie tělesné výchovy a sportu - OPBT2T135A
|
|
|
||
Předmět chce doložit, jak optimalizovat přípravu každého sportovce tak, aby vnímal pohyb pozitivně a v souladu se specifickým prostředím. Dále chce prokázat závislost psychologické přípravy na prostředí a osobním psychickém stavu.
Poslední úprava: Hájková Jana, PaedDr. (05.10.2017)
|
|
||
Cílem předmětu je poskytnout poznatky o psychologických a sociologických vlivech tělesné výchovy a sportu ve škole pro zlepšení sociálních a psychologických dovedností a schopností. Poslední úprava: Hájková Jana, PaedDr. (05.10.2017)
|
|
||
Tematické okruhy ke zkoušce: 1. Historie a předmět psychologie sportu 2. Psychické procesy ve sportu 3. Emoce, motivace a vůle ve sportu 4. Regenerace a relaxační techniky ve sportu 5. Psychologická příprava sportovce a její zařazení do tréninkového procesu 6. Sport jako sociální prostředí
Cíl a obsah předmětu, stejně jako požadavky na ukončení předmětu, zůstávají i v distanční výuce nezměněné, mění se pouze forma výuky.
Poslední úprava: Svobodová Irena, PaedDr. (30.09.2020)
|
|
||
Hlavní bloky studia:
1. Význam předmětu psychologie a sociologie tělesné výchovy a sportu.
2. Psychologie sportu a výkon - zlepšení kvality života.
3. Psychologická příprava a její závislost na tréninkových plánech.
4. Psychologická příprava jako adaptace žáků a sportovců na tréninkové prostředí ( sociální vztahy mezi sportovci a možnosti jejich osobních a institucionálních interakcí).
5. Vliv tělesné výchovy a sportu na poznávací funkce a na variabilnost obvyklých emočních situací ve sportu. Poslední úprava: Hájková Jana, PaedDr. (05.10.2017)
|