PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Psychologie a sociologie tělesné výchovy a sportu - OPBT2T135A
Anglický název: Psychology and sociology of physical education and sport
Zajišťuje: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017 do 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/0, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (999)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Mgr. Jiří Ryba, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Předmět chce doložit, jak optimalizovat přípravu každého sportovce tak, aby vnímal pohyb pozitivně a v souladu se specifickým prostředím. Dále chce prokázat závislost psychologické přípravy na prostředí a osobním psychickém stavu.
Poslední úprava: Hájková Jana, PaedDr. (05.10.2017)
Cíl předmětu -

Cílem předmětu je poskytnout poznatky o psychologických a sociologických vlivech tělesné výchovy a sportu ve škole pro zlepšení sociálních a psychologických dovedností a schopností.

Poslední úprava: Hájková Jana, PaedDr. (05.10.2017)
Podmínky zakončení předmětu

 

Tematické okruhy ke zkoušce

1. Historie a předmět psychologie sportu

2. Psychické procesy ve sportu

3. Emoce, motivace a vůle ve sportu

4. Regenerace a relaxační techniky ve sportu

5. Psychologická příprava sportovce  a její zařazení do tréninkového procesu

6. Sport jako sociální prostředí

 

Cíl a obsah předmětu, stejně jako požadavky na ukončení předmětu, zůstávají i v distanční výuce nezměněné, mění se pouze forma výuky.

 

Poslední úprava: Svobodová Irena, PaedDr. (30.09.2020)
Sylabus -
Hlavní bloky studia:
1. Význam předmětu psychologie a sociologie tělesné výchovy a sportu.
2. Psychologie sportu a výkon - zlepšení kvality života.
3. Psychologická příprava a její závislost na tréninkových plánech.
4. Psychologická příprava jako adaptace žáků a sportovců na tréninkové prostředí ( sociální vztahy mezi sportovci a možnosti jejich  osobních a institucionálních interakcí).
5. Vliv tělesné výchovy a sportu na poznávací funkce a na variabilnost obvyklých emočních situací ve sportu.
Poslední úprava: Hájková Jana, PaedDr. (05.10.2017)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK