Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (20.09.2018)
Předmět je zaměřen na osvojení si speciální plavecké průpravy pro záchranu tonoucích, zvýšení plavecké vytrvalosti a zdatnosti s využitím plaveckých tréninkových metod. Předmět uzavřít po stránce teoretické, praktické a didaktické. Ke splnění předmětu využívat dostupné plavecké pomůcky (packy, nadlehčovací plavecké pomůcky, ploutve apod.)a časoměrné zařízení ( stopky) pro kontrolu TF, intervalu odpočinku i dosaženého výkonu.
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (20.09.2018)
The subject is focused on acquiring special swimming training for saving tons, increasing swimming endurance and fitness with the use of swimming training methods. To conclude the subject theoretically, practically and didactically. To fulfill the subject use the available swimming aids (packs, swimwear, fins, etc.) and timer (stopwatch) to check the TF, the resting interval and the achieved power.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (20.09.2018)
Cílem je osvojení dovedností a schopností pro záchranu tonoucích.
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (20.09.2018)
The aim is to acquire skills and abilities to save tons.
Literatura -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (20.09.2018)
Hoch, M. a kol. Plavání-teorie a didaktika. Praha: SPN, 1983.
Hofer, Z. A kol. Technika plaveckých způsobů. Praha: UK, 2000.
Čechovská, I., Miler, T. Plavání. Praha: Grada Publishing, 2001.
Pravidla plavání a dálkového plavání. Český svaz plaveckých sportů, 2002.
Miler, T. Bezpečnost a záchrana u vody. Praha: VZS ČČK, 1999.
Karger, P. – Kaufman, Z. Záchranář-první pomoc. Praha: VZS ČČK 2007
Resch, J., Kutner, E. Jak se neutopit. (Učíme se hrou a vesele). Olomouc: Hanex,1995.
Counsilman, J. E. Závodní plavání. Praha: Olympia 1974
Řepa J. Abeceda záchrany. Praha: ČÚV ČČK, 1983
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (20.09.2018)
Hoch, M. a kol. Plavání-teorie a didaktika. Praha: SPN, 1983.
Hofer, Z. A kol. Technika plaveckých způsobů. Praha: UK, 2000.
Čechovská, I., Miler, T. Plavání. Praha: Grada Publishing, 2001.
Pravidla plavání a dálkového plavání. Český svaz plaveckých sportů, 2002.
Miler, T. Bezpečnost a záchrana u vody. Praha: VZS ČČK, 1999.
Karger, P. – Kaufman, Z. Záchranář-první pomoc. Praha: VZS ČČK 2007
Resch, J., Kutner, E. Jak se neutopit. (Učíme se hrou a vesele). Olomouc: Hanex,1995.
Counsilman, J. E. Závodní plavání. Praha: Olympia 1974
Řepa J. Abeceda záchrany. Praha: ČÚV ČČK, 1983
Sylabus -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (20.09.2018)
Rozvoj plavecké vytrvalosti a síly tj. především rozvoj aerobních procesů a následně alaktátové anaerobní možnosti jedince.Při rozvoji jednotlivých schopností seznámit studenty a uplatnit ve výcviku jednotlivé plavecké tréninkové metody (intervalová, distanční, střídavá) při nichž je třeba sledovat TF, dobu a intenzitu zátěže a interval odpočinku s využitím stopek. Speciální plavecká průprava pro záchranu tonoucích, pády a skoky do vody, potápění a lovení předmětů, plavání ve ztížených podmínkách - např. šaty, formy dopomoci unavenému plavci, záchrana tonoucích, osobní zásah, záchranné pomůcky, akce záchrany - praktický test. Uzavření výuky teorie a didaktiky plavání po stránce teoretické, praktické a didaktické.
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (20.09.2018)
The development of swimming endurance and strength, ie the development of aerobic processes and subsequently the anaerobic anaerobic ability of the individual. When developing individual abilities, they acquaint students and apply in their training individual swimming training methods (interval, distance, alternating) in which the TF should be monitored,and a rest interval using stopwatches.Special swimming training to save tides, drops and jumps to the water, diving and hunting, swimming under difficult conditions - eg dresses, forms to help tired swimmers, tonnage rescue, personal intervention, rescue aids, rescue actions - practical test.Closing the theoretical and practical didactic theory and didactics education.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (30.09.2020)
80% aktivní účast ve výuce
- 400m kraul v časovém limitu: muži - 7:30 min; ženy - 8:00 min v samostatně oddělených drahách
- lovení předmětů - plavání pod vodou a na hluboké vodě vylovit 3 puky ve vzdálenosti 5m od sebe
- tažení tonoucího na vzdálenost 200m (figurína)v samostatně oddělených drahách
- akce záchrany tonoucího
- skok z 3m prkna střemhlav
- 200m kraul plavání v oděvu v časovém limitu: muži - 6:15min, ženy 7:00 min
Studenti plavou sami v oddělených drahách a každý student má 2 opravné pokusy pro splnění zápočtu
Cíl a obsah předmětu, stejně jako požadavky na ukončení předmětu, zůstávají i v distanční výuce nezměněné, mění se pouze forma výuky.
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (18.12.2019)
80% active participation in teaching
- 400m crawl in time limit: men - 7:30 min;women - 8:00 min in separate separate tracks
- hunt for objects - swimming underwater and deep water to catch 3 pucks at a distance of 5m apart
- dragging the drowning at a distance of 200m (manikin) in separate separate tracks
- Action to save the drowning
- jump from 3m planks dive
- 200m crawl swimming in clothing in time limit: men - 6: 15min, women 7:00 min
Students swim themselves in separate tracks and each student has 2 corrective attempts to complete the credit