|
|
|
||
Výklad o zvukové podobě současné francouzštiny, segmentální a suprasegmentální jevy, jejich vzájemná vazba. Komparativní a komplexní přístup z hlediska zvukové podoby češtiny, případně dalších studovaných jazyků. Důraz na didaktická doporučení pro budoucí učitelskou praxi, seznámení s vybranou lingvistickou a didaktickou literaturou z oboru. V roce 2019 došlo k obměně ve zvukových podkladech (viz. literatura).
Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (20.12.2019)
|
|
||
Zápočtový test, během semestru transkripční test, ústní část: čtení textu (a- připravený text, b- nepřipravený text, kontrolní otázky na základě výsledku testu - (segmentální a prosodická problematika zvukové podoby současné francouzštiny). Nahrávky a jejich následná analýza. Poslední úprava: DOHAMAFF (11.09.2018)
|
|
||
DOHALSKÁ, M.; SCHULZOVÁ, O. Fonetika francouzštiny. SPN, Praha 1992. LÉON, P. Phonétisme et prononciation du Francois. Nathan, Paris, 1992. WIOLAND, F. Prononcer les mots du Francais. Hachette, Paris, 1991. FENCLOVÁ, Fonetika francouzštiny jako lingvodidaktický problém. Praha, 2003.
NOVÉ : ABRY D.- CHALARON M.-L., Les 500 exercices de phonétique, niveau A1/ A2. Paris: Hachette, 2009, CD (6h 45 min nahrávek - vokály, konsonanty, rytmus, intonace, nákresy mluvidel k artikulaci vokálů, konsonantů, cvičení, „slovníček“, aj.) ABRY D.: Les 500 exercices de phonétique, niveau B1/ B2. Paris: Hachette, 2011
www.tv5monde.com Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (20.12.2019)
|