PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Didaktika VV 3 - ON9321A30
Anglický název: Didactics of art education 3
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013 do 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/1, Zk [HT]
Počet míst: 12 / 12 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D.
Prerekvizity : ON9321A15
Anotace
Příprava výuky výtvarné výchovy; práce s obsahy pojmů tematický okruh, téma, námět, výtvarný úkol. Volaba tematických okruhů a témnat ve vazbě na současné výtvarné umění; výběr učiva ve vztahu k vymezeným tématům. Evaluace úloh, evaluace výuky. Pořizování a nalýza videozáznamů. Analýza realizovaných vyučovacích hodin ve vztahu k tématům SZZ.
Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (08.11.2019)
Cíl předmětu

Cílem předmětu je prohloubit dovednosti studentů k přípravě, vedení a evaluaci výuky ve výtvarné výchově.

Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
Literatura

Hendl: Kvalitativní výzkum

Janík: Didaktické znalosti obsahu

 

Kitzbergerová: Didaktika výtvarné výchovy

Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (08.11.2019)
Metody výuky

přednáška /seminář

 

Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (08.11.2019)
Požadavky ke zkoušce

Z - Seminární práce (skupinová)

ZK - prezentace odvedené práce (kolokviální zkouška)

Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
Sylabus

klíčová slova: didaktická znalost obsahu, didaktická trasnformace, kurikulární dokumenty, evaluace, autoevaluace

 

příprava výuky - výběr problémového okruhu

výuka v terénu a pořizování video a audio záznamů z výuky

analýza výuky

 

Problémové okruhy:

a)      osobní tendence / zvládání kázně/ existenciální situace/ tabu téma

b)      motivace/ didaktická znalost obsahu/ hodnocení výkonu žáka

c)      kompetence/ výstupy/ cíle výuky/ didaktická znalost obsahu/ hodnocení výkonu učitele

(popis práce v terénu, zasazení práce v praxi do teorií nastudovaných v odborné literatuře, komparace)

Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (08.11.2019)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK