|
|
|
||
Umělecké dílo ve veřejném a soukromém prostoru a ve výchovné situaci. Umělecké organizace a instituce: typy, poslání, koncepce, sbírky. Programy metodických center galerií a uměleckých muzeí. Výchovná situace, poslání a funkce interpreta a animátora výtvarného umění. Umělecké dílo, divák, recipient. Percepce a apercepce uměleckého díla. Návrhy animací a dílčí etudy v systému umělecké dílo - animátor - recipient.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
|
|
||
Cílem předmětu je přívést studenty k reflexi funkcí výtvarného projevu v současné kultuře. Dále je vybavit nástroji vhodnými pro obsahovou analýzu výtvarného projevu, která je základem výtvarné edukace. Studenti budou vedeni k reflexi a kritické analýze předložených galerijních edukativních programů a k tvorbě jejich alternativního zpracování.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
|
|
||
Studenti by měli mít již nastudováno:
FULKOVÁ, M.: Diskurz umění a vzdělávání. 2008 GOMBRICH, E.: Příběh umění. Odeon, Praha 2001. GOMBRICH, E.: Umění a iluze. Odeon, Praha 1985. HORÁČEK, R.: Galerijní animace a zprostředkování umění. MU Brno 1998. KESNER, L. ml.: Muzeum umění v digitální době. 2000 PALEK, B.: Sémiotika. Praha, Karolinum 1997
Katalogy aktuálních výstav a expozic galerií a muzeí.
Další literatura:
BRABCOVÁ, A.: Brána muzea otevřená. 2004 FULKOVÁ, M: Když se řekne ? vizuální gramotnost. Výtvarná výchova 2002 KESNER, L. (ed.): Vizuální teorie. Současné angloamerické myšlení o výtvarných dílech. 1997 Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
|
|
||
přednáška /seminář Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
|
|
||
Zápočet aktivní účast na přednáškách a seminářích (75%) referát z nastudované odborné literatury
Zkouška kvalitně vypracovaná seminární práce na zadané téma prezentace a obhajoba seminární práce Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
|
|
||
Vymezení pojmu kultura a vizuální kultura Místo a funkce díla ve vizuální kultuře Interpretace díla - obrazový znak, symbol, symbolický systém, text a kontext Narativita, mýtus, diskurs, gender, subjekt Muzeum, muzeum umění a galerie Animace, edukativní program a RVP Rozbor konkrétních případových studií galerijních programů
Příprava vlastního projektu
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
|