Artefiletika a arteterapie 4 - ON9321047
|
|
|
||
Kurz vede studenty k odbornému náhledu na vztahy vzdělávací a terapeutické dimenze uměleckého zážitku.
Specifickým rysem předmětu je reflektivní dialog a vzájemné prolínání obecně kulturní, resp. umělecké, a osobnostní problematiky.
Cílem kurzu je vybavit účastníky znalostmi o teoretických přístupech k předmětnému poli a zejména rozvíjet u nich schopnost specifického teoretického myšlení, které je adekvátní zkoumané problematice. V praktických činnostech si studenti ověřují schopnost aplikace teoretických poznatků ve formě etud a dílčích prezentací artefiletických a arteterapeutických přístupů.
Kurz úzce navazuje na předchozí výuku a dále ji rozvíjí. Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (22.02.2012)
|
|
||
GOODMAN, N.: Způsoby světatvorby. Bratislava : Archa, 1996, s. 36 - 53 ECO, U. Meze interpretace. Kapitola XII - Kopie a padělky. Praha : Nakladatelství Karolinum, 2004. KULKA, T. Umění a falzum. Praha : Academia, 2004 SIMON, R. M. The Symbolism of Style. Art as Therapy. Tavistock/Routledge : London, New York. ISBN 0-415-04131-7
SLAVÍK, J. Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe artefiletiky). I. díl. Praha : Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta 2001. ISBN: 80-7290-066-8
SLAVÍK, J.; WAWROSZ, P. Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe artefiletiky). II. díl. Praha : Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta 2004. ISBN: 80-7290-130-3
ŠICKOVÁ-FABRICI, J. Základy arteterapie. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-616-0 Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (22.02.2012)
|
|
||
přednáška / seminář Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (22.02.2012)
|
|
||
klasifikovaný zápočet: soubor vlastních výtvarných prací reflektivní bilance tvorby a skupinové dynamiky Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (22.02.2012)
|
|
||
vlastní výtvarná tvorba a její reflexe - poznávací aspekty individuální práce skupinová výtvarná tvorba a její reflexe - poznávací aspekty skupinové práce diskuze nad nastudovanou doporučenou literaturou klíčová slova: osobní, sociální a kulturní rovina vzdělávacího obsahu (styl, stylizace, stylová transformace, individuace ve výtvarném projevu, kopie, originál, estetická a umělecká hodnota) Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (22.02.2012)
|