PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Diplomový seminář - ON2316231
Anglický název: Diploma seminar
Zajišťuje: Katedra rusistiky a lingvodidaktiky (41-KRL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013
Semestr: zimní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (10)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: ruština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (23.04.2009)
Stručná anotace předmětu: Seznámit posluchače se základními metodami vědeckého výzkumu při práci na odborných tématech z didaktiky ruského jazyka, s koncepcí výstavby diplomové práce či jiné výzkumné zprávy (zdůvodnění volby tématu, formulace cílů, hypotéz, popis zvolené metodologie), seznámit se způsoby prezentace výsledků odborné a vědecké práce. Charakteristika základních metod vědeckého výzkumu při práci na tématech z didaktiky ruského jazyka ? metoda historická, studium pramenů, metoda analyticko-syntetická, metoda srovnávací, metody získávání výzkumných dat (dotazník, anketa, řízené pozorování, standardizované a nestandardizované testy, metoda rozboru výsledků žákovských prací, metoda případových studií, metoda osobního žákovského portfolia, metoda analýzy chyb), metody zpracování výzkumných dat ? metoda kvantitativní a kvalitativní analýzy výzkumných dat.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (23.04.2009)

Seznámit posluchače se základními metodami vědeckého výzkumu při práci na odborných tématech z didaktiky ruského jazyka, s koncepcí výstavby diplomové práce či jiné výzkumné zprávy (zdůvodnění volby tématu, formulace cílů, hypotéz, popis zvolené metodologie), seznámit se způsoby prezentace výsledků odborné a vědecké práce.

Literatura
Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (23.04.2009)

Odborná literatura:

SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : nakladatelství ISV, 1999.

HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha : SPN, 1988.

JELÍNEK, S. a kol. Rusko-český lingvodidaktický slovník. Praha : UK, 1992.

KOMENSKÝ, J. A. Nejnovější metoda jazyků. Vybrané spisy 3. Praha, SPN, 1964.

LIGHTBOWN, P. M. ; SPADA, N. Ako sa učíme jazyky. Slovenský překlad.

Bratislava : Slovak Academy Press, 1997.

LIŠKAŘ, Č. Cíl, obsah a metody vyučování cizím jazykům. Praha : SPN, 1982.

Společný evropský referenční rámec pro jazyky. 1. české vydání. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002.

VESELÝ, J. Problematika vyučování ruštině jako blízce příbuznému jazyku. Praha : SPN, 1985.

RIES, L.; KOLLÁROVÁ, E. a kol. Svět cizích jazyků dnes. Inovační trendy v cizojazyčné výuce. Bratislava : Didaktis, 2004.

Evropské jazykové portfolio. Praha : Scientia, 2002.

Sylabus -
Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (23.04.2009)

Charakteristika základních metod vědeckého výzkumu při práci na tématech z didaktiky ruského jazyka - metoda historická, studium pramenů, metoda analyticko-syntetická, metoda srovnávací, metody získávání výzkumných dat (dotazník, anketa, řízené pozorování, standardizované a nestandardizované testy, metoda rozboru výsledků žákovských prací, metoda případových studií, metoda osobního žákovského portfolia, metoda analýzy chyb), metody zpracování výzkumných dat - metoda kvantitativní a kvalitativní analýzy výzkumných dat.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK