PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Projekt z didaktiky RJ - ON2316034
Anglický název: Project of Russian Language Didactics
Zajišťuje: Katedra rusistiky a lingvodidaktiky (41-KRL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: ruština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Hana Žofková, CSc.
PhDr. Lenka Rozboudová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: HAVEL9AP (29.09.2014)
Předmět Projekt z didaktiky RJ volně navazuje na předměty Úvod do lingvodidaktiky, Didaktika I a Didaktika II. V rámci předmětu zpracovávají studeni seminární práci ve formě lingvodidaktického projektu na vybrané téma, v rámci kterého prokazují schopnost tvůrčího zpracování konkrétní učební látky s ohledem na zvolenou problematiku.
Cíl předmětu
Poslední úprava: HAVEL9AP (29.09.2014)

Cílem předmětu Projekt z didaktiky je formování didaktických dovedností studentů na příkladu tvůrčího zpracování konkrétního lingvodidaktického problému. Student prokazuje schopnost vybraný problém teoreticky nastudovat a vyhodnotit a následně získané poznatky aplikovat při konstrukci vlastních metodických postupů.

Literatura
Poslední úprava: HAVEL9AP (29.09.2014)

Studijní literatura - viz Didaktika I-III.

Metody výuky
Poslední úprava: HAVEL9AP (29.09.2014)

Výuka daného předmětu probíhá formou individuálních konzultací.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: HAVELKO/PEDF.CUNI.CZ (13.09.2016)

Podmínky k udělení zápočtu

Pro zápočet z předmětu Projekt z didaktiky student zpracuje prakticky orientovanou seminární práci na vybrané lingvodidaktické téma.

Seminární práce (projekt) je v rozsahu: 3-4 stránky teoretické části a v praktické části minimálně 5 aktivit pro ZŠ a 5 aktivit pro SŠ + seznam zdrojů (vše nutno uvádět a odkazovat dle pokynů na webu katedry).

V teoretické části uvedete základní lingvodidaktické poznatky, které se bezprostředně týkají dané problematiky (širší kontext zmiňujte pouze velmi stručně, max. na půl stránky). V praktické části bude problematika metodicky zpracována, tj. vytvoříte například sérii cvičení (včetně zadání, určení kategorie žáků, pro něž je cvičení určeno, popisu způsobu práce s těmito cvičeními, způsob jejich hodnocení apod.) nebo skutečný projekt pro dlouhodobější práci v konkrétní školní třídě. Zpracování dané problematiky bude zohledňovat jak ZŠ, tak SŠ, tzn. že je třeba připravit v podstatě dvě verze téhož s ohledem na věk a úroveň žáků ZŠ a SŠ. Praktická část může být také opřena o analýzu učebních souborů pro ruštinu, případně i další cizí jazyk či jejich porovnání. Nakonec bude připojen seznam použitých zdrojů ve formě jako u kvalifikačních prací (viz web katedry). Odkazy na zdroje v textu dělejte stejně jako u DP. Struktura práce samozřejmě bude vždy závislá na charakteru problému.

Projekt zašlete v elektronické podobě L. Rozboudové (lenka.rozboudova@pedf.cuni.cz) nejpozději do 10.1.2017, aby bylo dostatek času na prostudování a prokonzultování v době zkouškového období, v němž musí být zápočet udělen.

Nabízená témata:

1.      Práce s ICT ve výuce RJ

2.      Práce s textem ve výuce RJ

3.      Způsoby motivace v učebnicích RJ + vlastní návrhy motivace ke cvičením či činnostem

4.      Dovednost psaní osobního dopisu či emailu

5.      Aktivizující metody ve výuce na vybraném typu školy

6.      Integrativní přístup v v osvojování jazykových prostředků se zaměřením na fonetiku

7.      Integrativní přístup v v osvojování jazykových prostředků se zaměřením na gramatiku

8.      Písně ve výuce RJ

Individuální téma eventuelně po dohodě.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK