PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Pedagogická praxe II - ON2316032
Anglický název: Russian Language Teaching Practice II
Zajišťuje: Katedra rusistiky a lingvodidaktiky (41-KRL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [DS]
Rozsah za akademický rok: 2 [týdny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OPNR2R110A
Vysvětlení: V:1
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Lenka Rozboudová, Ph.D.
Je prerekvizitou pro: ON2316043, ON2316042
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: HAVEL9AP (05.03.2013)
Praktická aplikace poznatků z didaktiky ruského jazyka při vyučování ruštině na středních školách. Seznámení s běžným provozem školských zařízení včetně účasti na dozorech, pedagogických radách apod. Seznámení s povinnostmi třídního učitele. Hospitace na hodinách fakultních učitelů. Vzájemné hospitace ve studentských skupinách. Samostatně vedené vyučovací hodiny (výstupy) v počtu nejméně 15.
Literatura
Poslední úprava: HAVEL9AP (05.03.2013)

Viz předměty Úvod do lingvodidaktiky a Didaktika I, II, III.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Lenka Rozboudová, Ph.D. (19.08.2017)

Praxe  na SŠ -  ZS  2017/2018

 Termín praxe: 30. 10. - 24. 11. 2017

(pro oba předměty dohromady)

 Požadavky k zápočtu:

  1. do 23.10.2017 odevzdat vypracovaný plán práce na praxi a rozvrh vlastních vyučovacích hodin - jasně v rozvrhu označte náslechy a vlastní výstupy, uveďte přesné časy vyučovacích hodin a místnost
  2. 100% účast na souvislé praxi (plný počet vlastních výstupů, hospitace, každodenní přímé zaměstnání studenta ve škole) - absenci nutno nahradit!
  3. realizace 15 hodin přímé výuky  - po praxi odevzdat vypracované přípravy na hodiny s podpisem fakultní učitelky, po každé hodině bude proveden rozbor hodiny s fakultní učitelkou, případně hospitujícím členem KRL
  4. odevzdání záznamů o hospitaci u fakultní učitelky - minimálně 3 hodiny, přičemž s fakultní učitelkou student provede po každé hospitaci rozbor sledované hodiny - v hospitačním záznamu uveďte jednotlivé aktivity, včetně použitých metod, organizačních forem a času, dále sledujte kontakt učitele se žáky, způsob komunikace (ČJ X RJ, způsob oslovování, vyvolávání žáků, hodnocení žáků v průběhu hodiny atd.), práci s technikou, zápisy na tabuli, řešení případné nekázně, pohyb učitele po třídě …
  5. odevzdání záznamu z jedné vybrané další navštívené činnosti učitelů (jednání předmětové komise, třídnická hodina, pedagogická rada, provozní porada, jednání výchovného poradce či školního preventisty, třídní schůzka, jednání s rodiči, kulturní či sportovní akce školy…)
  6. sestavení a odevzdání tematického plánu pro jednu třídu na jeden rok
  7. sestavení a odevzdání individuálního vzdělávacího plánu pro žáka z vybrané skupiny
  8. seznámení se se ŠVP školy jako v obecné rovině, tak zejména se zaměřením na RJ - ústně se vás zeptám po praxi na jeho specifika
  9. odevzdání sebereflexe - sebehodnocení vlastních výstupů, co vám šlo a co byste naopak chtěli zlepšit, co vám praxe přinesla…, obsahem sebereflexe musí být i výčet a kvantifikace všeho, čeho se student zúčastnil, a také porovnání zkušeností z praxe na ZŠ a SŠ
  10. plnění veškerých pokynů fakultní učitelky
  11. pozitivní hodnocení fakultní učitelky (včetně všech mimovyučovacích aktivit)

 Povinnosti studenta PedF na praxi dle Směrnice pro pedagogickou praxi na SŠ:

  1. první den praxe se student v domluvenou hodinu (před začátkem vyučování) hlásí u fakultního učitele a spolu s ním se dojde představit řediteli školy
  2. student zajistí předání Dohody o provedení práce fakultnímu učiteli, po jejím vyplnění ji odevzdá na katedře
  3. student absolvuje vlastní vyučovací výstupy, asistentskou praxi, hospitace, rozbory a koná další činnosti a samostatnou práci dle pokynů fakultního učitele a oborového didaktika tak, aby jeho přímé zaměstnání ve škole dosáhlo denně průměrně 6 hodin.
  4. student je přítomen ve škole každý den od 7:30 minimálně do 13:00, nebo v době dohodnuté s fakultním učitelem
  5. student se seznamuje s běžným provozem školy, spolupracuje s učitelem při přípravě učebních pomůcek a didaktické techniky, seznamuje se s veškerými dostupnými materiály a pomůckami k danému předmětu, kontroluje žákovské sešity, opravuje písemné práce, koná dozory o přestávkách a v jídelně, může se jít podívat na výuku jiných předmětů apod.
  6. student se účastní probíhajících pedagogických porad, provozních porad, třídních schůzek, schůzek předmětových komisí a podobných provozních schůzí, které se v době praxe konají
  7. student se seznámí s veškerou pedagogickou dokumentací - třídní kniha, třídní výkaz, individuální studijní plány, ŠVP, školní řád …

 Po ukončení souvislé pedagogické praxe se dostavíte se všemi požadovanými materiály k reflexi praxe ve stanoveném termínu max. do 12.12.2017.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK