|
|
|
||
Předmět vytváří podmínky pro vysoce reflektovanou četbu náročných odborných textů, které se vztahují k problematice výchovy a vzdělávání. Studenti si vyberou z předložené nabídky titulů publikace, které samostatně prostudují a pořídí z nich exegetické výpisky. Předpokládá se důkladné porozumění přečtenému textu a z toho plynoucí schopnost diskutovat o studované problematice při závěrečném kolokviu. Obsahovým rámcem pro tento akademický rok je téma "Člověk a dobro".
Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (09.09.2017)
|
|
||
Cílem předmětu je vést studenty k reflektované četbě zásadních publikací a ke sdílení získaných poznatků. Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (09.09.2017)
|
|
||
GADAMER, H. G. Idea Dobra mezi Platónem a Aristotelem. Praha : OIKOYMENH, 2010. ISBN 978-80-7298-445-9. HLAVINKA, P. Dobro a ctnost pohledem etických a náboženských koncepcí. Praha : Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-786-6. SOKOL, J.; PINC, Z. Antropologie a etika. Praha : Triton, 2003. ISBN 80-7254-372-5. SPAEMANN, R. Štěstí a vůle k dobru. Praha OIKOYMENH, 1998. ISBN 80-86005-01-0. WAAL, F. Dobráci od přírody. Praha : Academia, 2006. ISBN 80-200-1421-7. Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (10.09.2017)
|
|
||
Klasifikovaný zápočet bude udělen na základě aktivní účasti na závěrečném kolokviu, které bude sestávat z písemného zodpovězení kontrolních otázek, prezentace pořízených konspektů a následné skupinové diskuse. Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (10.09.2017)
|
|
||
1. Kontrolovaná četba - pojetí konceptu DK/IB, cíle, organizace. 2. Zásady četby a pořizování výpisků, konspektování, principy exegeze a eisegeze. 3. Volba literatury ke studiu, konzultace. 4. Závěrečné kolokvium. Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (10.09.2017)
|