|
|
|
||
Anotace předmětu Příprava projektu I. a II.
V rámci dvousemestrálního období studenti samostatně či ve vzájemné kooperaci vypracují didaktický projekt s promyšleným pedagogickým záměrem. Cílem předmětu je osvojit si dovednost vypracovat didaktický projekt. Studenti si nastudují odbornou literaturu, učí se analyzovat vzdělávací situaci, rozhodují se pro téma projektu, volí vhodné prostředky jeho realizace a tuto realizaci vhodně plánují. Kurz nemá stanovený pravidelný rozvrh. Po dohodě se studenty jsou domluvena informativní společná setkání, konzultace nad konkrétními projekty a výuka podpořená e-learningovým nástrojem moodle.
(Termín prvního setkání obdrží studenti korespondenčně nejpozději pět dnů předem během počátku semestru. Na tomto setkání budou seznámeni s podrobnostmi.) Poslední úprava: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (30.01.2017)
|
|
||
Kromě zdrojů a odkazu uvedených v moodlu doporučujeme využívat následujích sudijních pramenů:
Základní zdroje:
DÖMISHOVÁ, Ivona. Projektová výuka: moderní strategie vzdělávání v České republice a německy mluvících zemích. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. 212 s. Monografie.ISBN 978-80-244-2915-1. DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole: vývoj, inspirace, současné problémy. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2009. 158 s. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze.ISBN 978-80-246-1620-9. OMKOVÁ, Anna, Jitka KAŠOVÁ a Markéta DVOŘÁKOVÁ. Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-527-1. Obsah dostupný z https://cache.obalkyknih.cz/api/toc/pdf?isbn=978-80-7367-527-1 JIRÁSKOVÁ, Věra. Multikulturní výchova: předsudky a stereotypy. Praha: Epocha, 2006. ISBN 80-87027-31-0. Obsah dostupný z https://cache.obalkyknih.cz/api/toc/pdf?isbn=80-87027-31-0%20(v%C3%A1z.)%20: NOVOTNÝ, Jan. Projektová výuka a aspekty tvořivosti v edukačním procesu. 1. vyd. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2012. 116 s. ISBN 978-80-7414-431-8.
Doporučená literatura
EXLER, Petr. Využití projektové metody ve výtvarné výchově s artefiletickými postupy. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. 127 stran. Monografie.ISBN 978-80-244-4620-2. FISHER, R.: Učíme děti myslet a učit se. Praktický průvodce strategiemi vyučování. Praha, Portál 1997. GARDNER, H.: Dimenze myšlení - teorie rozmanitých inteligencí. Praha, Portál 1999. GÖBELOVA, Taťána. Hodnotová výchova v pedagogické praxi. Vyd. 2. Ostrava: Ostravská univerzita, 2008. 64 s. ISBN 978-80-7368-542-3. HYPLOVÁ, Jana. Využití projektového vyučování k rozvoji čtenářské gramotnosti žáků základní školy. Vyd. 1. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2010. 155 s.ISBN 978-80-7368-919-3. JEZBEROVÁ, Romana et al. Žákovské projekty: cesta ke kompetencím: příručka pro učitele středních odborných škol. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2011. 128 s.ISBN 978-80-86856-77-3. JIRÁSKOVÁ, Věra. Multikulturní výchova: předsudky a stereotypy. Praha: Epocha, 2006. ISBN 80-87027-31-0. Obsah dostupný z https://cache.obalkyknih.cz/api/toc/pdf?isbn=80-87027-31-0%20(v%C3%A1z.)%20: KAŠOVÁ, J. a KOL. Škola trochu jinak. Projektové vyučování v teorii a praxi. Kroměříž: Iuventa. 1995. KINDLMANNOVÁ, Jana, ed. Cesta za žákovskými projekty: metodická příručka projektové výuky a zážitkové pedagogiky Prázdninové školy Lipnice. 1. vyd. Praha: Prázdninová škola Lipnice, 2013. 149 s. ISBN 978-80-905502-0-9. KOTRBA, Tomáš a LACINA, Lubor. Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. Vyd. 1. Brno: Společnost pro odbornou literaturu - Barrister & Principal, 2007. 186 s. ISBN 978-80-87029-12-1. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2006. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. ISBN 80-210-4142-0. Obsah dostupný také z: http://toc.nkp.cz/NKC/200703/contents/nkc20061695721_1.pdf LENZ, Bob. Transforming schools: using project-based deeper learning, performance assessment, and common core standards [online]. San Francisco, [California]: John Wiley & Sons, 2015, ©2015[cit. 2016-12-02].ISBN 978-1-118-73970-9. Dostupné z: http://site.ebrary.com/lib/natl/Doc?id=11004531. (Publikace dostupná elektronicky ve vzdáleném přístupu UK) MAZÁČOVÁ, Nataša. Metodický portál, Články: „Možnosti a meze projektové výuky v současné škole“ [online]. 19. 04. 2007. ISSN 1802-4785. Dostupný z WWW: <http://clanky.rvp.cz/clanek/c/z/1288/MOZNOSTI-A-MEZE-PROJEKTOVE-VYUKY-V-SOUCASNE-SKOLE.html>. NAAR, D. a KOL. Průvodce pro projektové vyučování. Praha: Egredior. 2004. VALENTA, J. a KOL. Pohledy - projektová metoda ve škole a za školou. Praha: ARTAMA 1993. Poslední úprava: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (20.12.2016)
|
|
||
Požadavky k získání zápočtu: Podmínkou obdržení zápočtu je průběžné plnění povinností vyplývajících z obsahu kurzu, Poslední úprava: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (09.01.2017)
|
|
||
Příprava projektu I. – letní semestr
a) nastudování odborné literatury vztahující se k projektovému vyučování;
Poslední úprava: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (09.01.2017)
|