|
|
|
||
Přednáška Didaktika ZŠ II
S využitím konceptu Didaktických znalostí obsahu přednáška představuje kompetence potřebné pro přípravu a realizaci vyučování.
Seznámí se strukturou různých typů vyučovací hodiny s důrazem na její efektivitu.
Na ukázkách představí deduktivní a induktivní přístup ve výuce.
Seznámí s možnostmi diagnostiky a zohlednění potřeb žáků při plánování výuky.
Představí možnosti rozvoje práce učitele při přímém předávání poznatků.
Seminář Didaktika ZŠ II
Má připravit studenty na vedení vyučovací hodiny občanské výchovy.
Studenti se setkají s různými metodickými postupy, které z hlediska oborově didaktického reflektují. Naučí se kombinovat postupy s ohledem na potřeby žáků a povahu učiva.
Vyzkoušejí si tzv. vstřícné pojetí práce s tématy, kde je kladen důraz na vyjádření názoru, postoje, případně systém hodnot.
Ukázky práce s kontroverzními tématy a jejich začlenění do vzdělávacího programu.
ukázky projektové výuky na průřezových tématech RVP ZV.
Poslední úprava: DVORAKM/PEDF.CUNI.CZ (06.02.2012)
|
|
||
M. Pasch: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině, Portál 1998J. Slavík:: Hodnocení v současné škole. Portál 1999 Z. Kalhous, O. Obst: Školní didaktika. Portál 2002 D. Fontana: Psychologie ve školní praxi. Portál 1997 Efektivní učení ve škole - mezinárodní akademie vzdělávání Unesco. Portál 2005 G. Petty: Moderní vyučování. Portál 1998 Y. Bertrand: Soudobé směry ve vzdělávání. Portál 1998 T. Janík: Pedagogical content knowledge nebo Didaktická znalost oboru. Paido 2007 G. Pike, D. Selby: Cvičení a hry pro globální výchovu I, II. Portál 2000 M. Silberman: 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Portál 1997 T. Šišková: Výchova k toleranci a proti rasismu. Portál 1998 L. Canfield, F. Siccone: Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebedůvěře. Portál 1998 L. Canfield, H. Wells: Hry pro zlepšení motivace, a sebepojetí žáků. Portál 1995 M. Karnsová: Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Portál 1994
Poslední úprava: DVORAKM/PEDF.CUNI.CZ (06.02.2012)
|
|
||
Sylabus přednášky 1. Typy vyučovacích hodin a jejich struktura Deduktivní a induktivní přístup ve vyučování 2. - 3. Oborová praxe 4. Specifické problémy obsahu učiva občanské výchovy, typy učebních úloh 5. Diagnostika potřeb žáků a jejich zohlednění při plánování výuky 6. Přímé předávání poznatků: výklad a možnosti rozvoje práce učitele
Sylabus semináře 1. Vytváření a posuzování příprav na vyučování 2. a 3. Oborová praxe 4. Metodické potupy vhodné pro hodiny občanské výchovy a jejich kombinování 5. Ukázky vstřícného pojetí výuky: názory, postoje, hodnoty, práce s kontroverzními tématy 6. Projektová výuka na průřezových tématech RVP ZV.
Poslední úprava: DVORAKM/PEDF.CUNI.CZ (06.02.2012)
|