Cílem předmětu "Aktuální problémy lingvodidaktiky II" je v návaznosti na předcházející kurz "Aktuální problémy lingvodidaktiky I" věnovat pozornost praktickému nácviku řešení výukových situací s ohledem na aktuální požadavky výchovně
vzdělávacího procesu zaměřeného na žáka, jako subjektu tohoto procesu. Teoretické poznatky např. z oblasti autonomního učení, problémové výuky a projektového vyučování budou propojeny s praktickými ukázkami, popř. konkrétní příprava projektu.
Příprava na vyučovací hodinu s využitím výše uvedených metodických postupů (22.2., 29.2., 7.3., 14.3.)
Příprava projektu zaměřeného na reálie dle návrhu posluchačů (21.3., 4.4.,11.4. 18.4.)
Evaluace předmětu (25.4.)
Poslední úprava: SVERMO/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2016)
Literatura
1. Hendrich, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha : SPN, 1988.
2. Brinitzer, M. a kol. DaF unterrichten. Stuttgart: Klett, 2016. ISBN 978-3-12-675308-1 3. Weigmann, J. Unterrichtsmodelle für DaF. München : Hueber, 1999. ISBN 3-19-001493-0. 4. Rampillon, U. Lernen leichter machen. München : Hueber, 1999. ISBN 3-19-001574 Časopisy Cizí jazyky (rubrika recenze, didaktika/ metodika), Učitelské noviny. Pedagogické dokumenty pro příslušné typy a stupně škol. Učebnice pro základní školy, základní školy s rozšířenou výukou německého jazyka, gymnázia a různé typy středních škol (dle aktuální nabídky vydavatelství) Materiál CERMATu Nová maturita, Evropské jazykové portfolio 5. WICKE, R.E. Aktive Schüler lernen besser : Ein Handbuch aus der Praxis für die Praxis. 1. Aufl. München : Verlag Klett Edition Deutsch, 1993. ISBN 3-12-675375-2. 6. WICKE, R.E. Handeln und Sprechen im Deutschunterricht. Ismaning : Verlag für Deutsch, 1995. ISBN 3-88532-693-0. 7. Hornig, U.; Habermann, B. Spaß mit der neuen Rechtschreibung. DaF, 1999. Společný evropský referenční rámec pro jazyky: Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Counil of Europe. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0404-4.
Poslední úprava: Švermová Dagmar, PaedDr. (03.02.2018)