PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Multimédia ve výuce FJ - ON2306030
Anglický název: Using Multimedia to Teach French
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012
Semestr: zimní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: francouzština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Alena Vacková, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: NEMRAVO/PEDF.CUNI.CZ (25.03.2009)
Cílem semináře je seznámit studenty se základními tématy mediální výchovy a s její koncepcí v rámcových vzdělávacích programech. Francouzská mediální scéna - tisk, rádio, televize. Internetové stránky věnované výuce francouzštiny. Kritická analýza internetových zdrojů. Práce s informacemi z internetu a jejich citování. Francouzské encyklopedie a slovníky on-line. Pojem mediální gramotnosti. Seminář je veden přes výukový program MOODLE.
Literatura
Poslední úprava: NEMRAVO/PEDF.CUNI.CZ (25.03.2009)

Albert, P. : La presse française. Paris : La documentation française, 1990.

Bazalgette, C., Bevort, E., Savino, J. (eds.) : L' éducation aux médias dans le monde: nouvelles orientations. Clemi (Editions BFI-Clemi-Unesco), 1992.

Bourdoncle, C.: L'actualité et les médias ? l'école primaire, au coll?ge et au lycée. Les textes fondateurs et leur traduction dans les instructions officielles. Clemi, 1996.

Bréda, I.: 50 mots-clés pour travailler avec les médias - Guide ? l' usage des chefs d'établissement du second degré. Clemi (Edition Cndp-Crdp de la région Centre), 1998.

Circulaire n° 03-163, 15 octobre 2003, BO n° 39, www.clemi.org/formation/outils/educ-media_programmes.doc .

Cros, M., Califano, B. : Ces images qui choquent - L'école face aux images difficiles de télévision. Montpellier : Clemi (Mille et une productions), 2003.

Gonnet, J. : Éducation et média. Paris : PUF (Que sais-je ?), 1999.

Gonnet, J.: L'éducation aux médias. Les controverses fécondes. Paris : CNDP-Hachette Education, 2001.

Herr, N.: J'apprends ? lire avec le journal. Clemi (Editions Retz), 1993.

L´initiation des lycéens au monde contemporain en particulier par l´utilisation de la presse et des autres media. Institut national de recherche et de documentation pédagogiques, 1976.

Les lycéens, les mass media et le monde contemporain. Institut national de recherche et de documentation pédagogiques, 1976.

Lochard, G: Apprendre avec l' information télévisée. Clemi (Editions Retz), 1989.

Machová, S., Šámalová, M. (eds.) : Výuka pragmatických aspektů řečové komunikace ve vyšších třídách gymnázií a na SOŠ. Praha : Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2005.

Osvaldová, B., Halada, J. a kolektiv : Praktická encyklopedie žurnalistiky. Praha : Libri, 2002.

Parcours médias au coll?ge. Clemi et Académie de Bordeaux (Edition CRDP d'Aquitaine), 2003.

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : VÚP, 2004.

Reifová, I. a kolektiv : Slovník mediální komunikace. Praha : Portál, 2004.

Spirlet, J.-P. : Utiliser la presse au coll?ge et au lycée. Les guides du centre de formation et de perfectionnement des journalistes, 1990.

Šebesta, K.: Od jazyka ke komunikaci. Didaktika českého jazyka a komunikační výchova. Praha : Karolinum, 1999.

Verger, J.-M.: La presse en classe de langue - petit dossier pédagogique ? l´usage des professeurs (formation continue). Prague : Centre do Cooperation linguistique et éducative Republique tch?que et République Slovaque, 1994.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK