|
|
|
||
Tento volitelný předmět plní zčásti remediální, zčásti konsolidační i prohlubující funkci. Má též ovšem potenciál
motivační. Je zaměřen na primárně languové disciplíny. Propojuje teorii s praktickou analýzou, a tam, kde je to
náležité, využívá též konfrontačního pohledu. Posluchači se na výuce klíčově, aktivně podílejí, a to prostřednictvím
prezentací na vybraná zadaná témata, dále jejich vzájemnou oponenturou a následně analýzou konkrétních
autentických ukázek z hlediska příslušných okruhů. Dle potřeby se ve výuce kombinují prvky přednášky, semináře i
worshopu.
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (28.08.2012)
|
|
||
Klasifikovaný zápočet (i čtyři kredity) bude udělen na základě splnění následujících požadavků: a) Aktivní účast na seminářích (max. jedna absence za semestr je povolena) b) Jedna prezentace na určené téma (ovšem předložená v písemné podobě a předem konzultovaná s vyučující) c) Jedna oponentura prezentace na předem určené téma Zápočtový test skládající se ze dvou částí stejné váhy: z testu ověřujícího relevantní teoretické vědomosti (max. 30b) a z testu ověřujícího relevantní praktické analytické schopnosti (max. 30b). Minimální požadavek na složení zápočtového testu činí 40b celkem. Hodnocení se opírá o výsledek zápočtového testu. Poslední úprava: Pípalová Renata, doc. PhDr., CSc. (08.09.2017)
|
|
||
Crystal, D. (1995): The Cambridge Encyclopedia of the English Language (relevant chapters), Cambridge, CUP Dušková, L. et al. (1988): Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny, Praha, Academia Greenbaum, S., Quirk, R. (1990): A Student´s Grammar of the English Language, London, Longman Peprník, J. (2001): English Lexicology, Olomouc, UP Roach, P.(1983): English Phonetics and Phonology, Cambridge, CUP Yule, G. (1996): The Study of Language, Cambridge, CUP
K jednotlivým tématům bude doporučována též rozšiřující literatura, určená na prohloubení znalostí i zpracování prezentací.
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (28.08.2012)
|
|
||
Klasifikovaný zápočet (i čtyři kredity) bude udělen na základě splnění následujících požadavků: a) Aktivní účast na seminářích (max. jedna absence za semestr je povolena) b) Jedna prezentace na určené téma (ovšem předložená v písemné podobě a předem konzultovaná s vyučující) c) Jedna oponentura prezentace na předem určené téma d) Zápočtový test skládající se ze dvou částí stejné váhy: z testu ověřujícího relevantní teoretické vědomosti (max. 30b) a z testu ověřujícího relevantní praktické analytické schopnosti (max. 30b). Minimální požadavek na složení zápočtového testu činí 40b celkem. Hodnocení se opírá o výsledek zápočtového testu. Poslední úprava: Pípalová Renata, doc. PhDr., CSc. (08.09.2017)
|
|
||
1. Úvod - angličtina v historickém pohledu 2. Fonologie 3. Morfologie slovních druhů 4. Morfologie slovnědruhových kategorií 5. Lexikologie - slovotvorné postupy 6. Lexikální sémantika 7. Syntax jednoduché věty 8. Syntax souvětí 9. Souhrn - s využitím konfrontačního rozměru Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (28.08.2012)
|