|
|
|
||
Studijní předmět Didaktika ICT 02 přispívá v návaznosti na pojetí didaktiky jako teorie umění učit k pochopení teoretických principů konstruktivismu a konstrukcionismu pro potřeby výuky předmětů zaměřených na ICT a počítačové technologie zařazených do školního vzdělávání. Objasňování těchto principů vychází z prací významných světových představitelů, především S. Paperta a jeho žáků a dalších představitelů logovské kultury. Hlavní pozornost je věnována didaktice učebních aktivit pro žáky s využitím vybraných programovacích jazyků (Karel, Logo, Imagine, Scatch aj.). Cílem předmětu Didaktika ICT 02 je, aby studenti pochopili a uměli aplikovat principy konstruktivismu a konstrukcionismu ve vybraných tématech školních předmětů zaměřených na ICT. Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (01.10.2012)
|
|
||
Návrh metodického postupu, v němž bude uplatněn konstruktivistický postup ve výuce vybraného tématu z učiva vzdělávací oblasti ICT na ZŠ/SŠ. Prokázání znalostí z probraných témat kurzu. Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2012)
|
|
||
OBJASNĚNÍ POJMŮ KONSTRUKTIVISMUS. KONSTRUKCIONISMUS. LOGOVSKÁ KULTURA. PROGRAMOVACÍ JAZYKY KAREL, LOGO, IMAGINE, SCRATCH. • Seznámení se základy práce s programovacími jazyky Karel, Logo, Imagien, Scratch. • Návrh a analýza učebních aktivit s využitím těchto programovacích jazyků. KONSTRUKTIVISTICKÉ PŘÍSTUPY K VYBRANÝM TÉMATŮM VZDĚLÁVACÍ OBLASTI ICT NA ZŠ ŠKOLE. • Návrh učebních aktivit pro vybraná témata vzdělávací oblast ICT, jejichž metodické řešení je založeno na konstruktivistickém přístupu k učení žáků. n style�!ol@& p e'>& BLAHO, A., KALAŠ, I. Imagine Logo. Učebnice programování pro děti. ComputerPress, 2006. Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (01.10.2012)
|
|
||
OBJASNĚNÍ POJMŮ KONSTRUKTIVISMUS. KONSTRUKCIONISMUS. LOGOVSKÁ KULTURA. PROGRAMOVACÍ JAZYKY KAREL, LOGO, IMAGINE, SCRATCH. • Seznámení se základy práce s programovacími jazyky Karel, Logo, Imagien, Scratch. • Návrh a analýza učebních aktivit s využitím těchto programovacích jazyků. KONSTRUKTIVISTICKÉ PŘÍSTUPY K VYBRANÝM TÉMATŮM VZDĚLÁVACÍ OBLASTI ICT NA ZŠ ŠKOLE. • Návrh učebních aktivit pro vybraná témata vzdělávací oblast ICT, jejichž metodické řešení je založeno na konstruktivistickém přístupu k učení žáků. n style�!ol@& p e'>& BLAHO, A., KALAŠ, I. Imagine Logo. Učebnice programování pro děti. ComputerPress, 2006.
Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (01.10.2012)
|