|
|
|
||
Cílem předmětu je vybavit studenty bakalářského kombinovaného studia Vychovatelství znalostmi stavby a zejména funkce lidského těla v jeho ontogenetické proměně jako propedeutického profesního základu pro povolání vychovatele. Důraz bude položen na základní znalosti struktury lidského těla, řídící a regulační systémy, vztah genetických a
environmentálních faktorů ve vývoji lidského organismu, problematiku dědičnosti a imunitního systému s ohledem na vývoj a biologické zvláštnosti vývoje dítěte, pubescenta a adolescenta. Součástí kurzů jsou i základní informace o hygienických normách a problematice první pomoci.
Poslední úprava: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2012)
|
|
||
Cílem předmětu je vybavit studenty bakalářského kombinovaného studia Vychovatelství znalostmi stavby a zejména funkce lidského těla v jeho ontogenetické proměně jako propedeutického profesního základu pro povolání vychovatele. Poslední úprava: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2012)
|
|
||
PŘÍVRATSKÝ, V. Biologie člověka pro učitele a vychovatele. Praha: PedFUK, 2004. ISBN 80-7290-182-6. PAVELKOVÁ, J. et al . Manuál pro pro výuku biologie člověka. Praha BIVŠ, 2009. DYLEVSKÝ, I. Základy anatomie a fyziologie člověka.Olomouc: Epava, 1998. ISBN 80-901-667-0-9. KOPECKÝ, M.; CICHÁ, M. Somatologie pro učitele. 1. vyd.Olomouc: UP, 2005. 263 s. ISBN 80-244-1072-9 MACHOVÁ, J. Biologie člověka pro učitele. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 978-80-7184-867-7. Poslední úprava: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2012)
|
|
||
Ústní zkouška. Požadované znalosti a porozumění vyučované problematice v rozsahu přednášené látky a základní literatury. Poslední úprava: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2012)
|
|
||
Vymezení antropologie a fyzické antropologie Člověk jako celek - antropologie a biologie jako věga, základní pojmy Vlastnosti živé hmoty, její integrační stupně - geny, buňky, tkáně, orgány, orgánové soustavy. Základy cytologie, histologie a organologie člověka. Muskuloskeletární systém. Kardiovaskulární systém. Respirační systém. Gastrointestinální systém. Urogenitální systém. Organismus jako dynamický systém - člověk a prostředí. Ontogeneze Charakteristika jednotlivých postnatálních období Poslední úprava: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2012)
|