|
|
|
||
Kurz je koncipován jako uvedení do těch témat obecné pedagogiky, která jsou významná z hlediska povolání vychovatele. Studenti si osvojí základní terminologii pedagogické vědy a získají přehled o struktuře oboru. Součástí je též rámcové seznámení s dějinami výchovy a výchovných institucí. Pozornost je věnována vybraným teoretickým otázkám výchovy a vzdělávání, interakcím výchovy a jedince a výchovy a společnosti. Součástí kurzu je též rámcové seznámení s dějinami výchovy a výchovných institucí. Předmět vytváří poznatkový základ pro studium dalších pedagogických disciplín v oboru vychovatelství. Poslední úprava: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2012)
|
|
||
Cílem kurzu je poskytnout studentů základy pedagogiky jako vědy, podat přehled o struktuře pedagogické vědy a základních teoriích, seznámit je s nejdůležitějšími tématy obecné pedagogiky a zprostředkovat osvojení současné pedagogické terminologie. Absolventi mají získat kompetence pro svoji profesní činnost vychovatele. Poslední úprava: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2012)
|
|
||
DVOŘÁČEK, J. Kompendium pedagogiky. Praha : UK - PedF, 2009. DVOŘÁČEK, J. Základy pedagogiky pro učitele a vychovatele. Praha : UK PedF, 2004. Poslední úprava: KAUCKY/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
|
|
||
Požadavky ke zkoušce: Prostudovaná zadaná literatura a přednášená témata z oboru obecná pedagogika a z dějin teorií výchovy. Zkouška má formu rozpravy o některém z probíraných témat. Předpokládá se porozumění základním pojmům a souvislostem a schopnost zaujmout vlastní stanovisko k diskutovaným otázkám. Poslední úprava: KAUCKY/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
|
|
||
1. Úvod do studia pedagogiky, zdroje pedagogických informací. 2. Pedagogika jako věda - pojetí pedagogiky, její struktura a místo v systému věd. 3. Základní pedagogická terminologie a její proměny. 4. Výchova a vývoj člověka. 5. Výchova a společnost. 6. Historický vývoj výchovných institucí a názorů na výchovu. Poslední úprava: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2012)
|